Monaco-hommage van Zeppelin

Ik denk dat ik een jaar of twee geleden voor het eerst de lijn (zeer) klassiek vormgegeven horloges van Zeppelin tegenkwam op internet. Wat me wel aansprak hieraan was (dus) de vormgeving en de combinatie van een Zwitsers uurwerk en de prijs. Ik geloof niet dat er hier op het forum iemand is die er een heeft, dus ik kan alleen maar raden naar de kwaliteit ervan. Op andere plaatsen op internet lees ik wel positieve dingen. Maar, ik was verder niet in de markt voor een Zeppelin, dus heb er nooit een gekocht. Nu onlangs, tijdens een van m’n zoektochten op internet, kwam ik toevallig een modellijn van dit merk tegen dat ik nog niet kende. En ik vind 'm eigenlijk best mooi. Nou ben ik gevoelig voor retrovormgeving en voor mij is het eigenlijk gewoon een zeer goed betaalbare Monaco-hommage. Ze zijn er als chronograaf met quartzuurwerk (Ronda 5050.B) en met automatisch (ETA 2834-2) uurwerk in day-/date-uitvoering. Prijzen van 199 tot 299 euro. Anyway, long story short…

Lelijk logo op een erg leuk vormgegeven horloge. De nieuwe lijn van Zeppelin leunt erg tegen de grotere merken aan maar deze vindt ik wel leuk. Zie de mindere kanten wel maar zou hem best durven dragen…

Ik kan maar heel vaag het verband zien met een Tag Heuer Monaco. Sudial teveel, te ronde kast en de lugs zijn ook totaal anders. Maar goed, het gaat erom dat jij er schik mee hebt.

Succes.

Heb wel mooiere zeppelins gezien

ticothijs82 Schreef:

Ik kan maar heel vaag het verband zien met een Tag
Heuer Monaco.

Ik moet toegeven dat ik er ook nooit een Monaco in zou hebben gezien. Maar als jij hem leuk vindt dan is die dat :wink:

Een Monaco-replica is de Zeppelin ‘Square Line’ natuurlijk niet. Vandaar dat ik de term ‘hommage’ gebruik. Er zijn zeker verschillen; met name in de vorm van de kast rond het chrystal en de vorm van de lugs. Maar om nou te zeggen dat de overeenkomsten op toeval berusten gaat mij te ver. Ze hebben zich daar in Duitsland met de styling wel heel erg laten ‘inspireren’ door Tag Heuer.
Maar, oordeel zelf…:wink:
Overigens heeft Zeppelin/Junkers (zijn zusterlabels) al eerder een dergelijk ‘trucje’ geflikt. Ook geen replica, maar de Max Bill lag zeker op het bureau van de ontwerpers bij Zeppelin/Junkers. Ik vind het allemaal best leuk gedaan. Btw, ik heb geen van deze horloge’s gekocht en ga dit waarschijnlijk ook niet doen. Vind het gewoon best geslaagde ontwerpen, leuk met een Ronda- of ETA-uurwerk, voor een, imho, concurrerende prijs.(tu) Vandaar deze post. Misschien brengt het iemand anders op een idee.

Lelijk! Ik zou er niet aan beginnen.

geinig jammer van lelijk logo …

Dit is nou precies wat ik vind wat een hommage moet zijn: je wel laten inspireren door het origineel, maar er vervolgens een eigen draai aan geven. Ik vind deze wel mooi, maar ja, dat logo…

Dan maar liever naakt dan namaak.

Vroeger thuis moesten we, als mijn ouders een periode van bezuiniging hadden, 3-Es cola drinken i.p.v. echte. Daar doet mij dit aan denken.

Overigens drink ik nu bronwater.