Monaco vs. Explorer II

Houden die Monaco. Explorers zijn er genoeg die kun je altijd kopen.

1 like

Ik wil zelf ook graag een Explorer maar mijn Monaco gaat er zeker niet voor weg.
Als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen dan zou ik wel een lichte voorkeur voor de Explorer II hebben maar dus nooit IN PLAATS VAN!!!

De Monaco is een van mijn favoriete horloges waaraan ik op dit moment het meeste plezier beleef. Misschien omdat ik nog geen Rolex heb maar ik vind een uurwerk niet allesbepalend…het is een totaalplaatje en het gevoel erbij.

Dus net als ik door sparen en de Rolex ERBIJ nemen.

1 like

Explorer II by far. Een horloge hoort rond te zijn, niet vierkant rechthoekig of anders,

Dat is persoonlijk. Ik vind het juist leuk die afwisseling :wink:

Vintage Monaco - OK. Maar een 2892 met zo’n klote-module (hands-on experience) gaat 'm nooit worden voor mij. Rolex uurwerken winnen het ruimschoots van welke ETA dan ook.

Zou voor mij zonder meer de Rolex worden in dit geval.

1 like

Voor mij ook de rolex… zou gewoon veel vaker om m’n pols komen dan een vierkant horloge

1 like

De Monaco blijft inderdaad, vanwege de “schaarste”. Misschien brengt Rolex (in een oplage van 100000) nog wel iets mooiers uit de komende jaren en tegen die tijd zal de spaarpot misschien wel vol zitten…

Thanks all!

1 like

Een goede keuze! :smile:

En heel persoonlijke keuze: ik ben een grote fan van de Monaco Steve mc Queen en alle Heuer chrono’s, en niet een fan van de Ex.II…dus…

Als eigenaar van beide kan ik je met zekerheid zeggen dat je écht beide nodig hebt :smile:
En dan is mijn Monaco nog geeneens zo mooi als de jouwe.

1 like

Normaal zou ik niet zo snel voor Rolex gaan, maar in het geval van deze keuze wel. De Tag is leuk, maar iets te speciaal en ben dan bang dat die gaat vervelen, wel heel leuk voor erbij :smiley:

Dat dacht ik voorheen ook maar een Monaco verveelt mij in de praktijk nooit en wordt van sportief tot net gedragen.
Het levert wel veel bekijks op - vooral mijn blauwe Steve McQueen calibre 12 versie - en daar moet je van houden. Ik vind het wel leuk als je trots door een liefhebber herkent wordt :wink:

dat sowieso :smiley:

waar je vroeger heel af en toe nog wel eens de opmerking “hé cool, een Steve McQueen” kreeg, krijg je nu voornamelijk van jan en alleman een klap voor je kop, gevolgd door “I AM the one who knocks!”

2 likes

Heisenberg?

Haha dat heb ik dan weer niet met de zilveren dial, misschien maar goed ook… :sunglasses: