Recent hier weer een paar mooie Monaco’s op het forum gezien. Ik heb nooit een Monaco gehad, maar nu gaat het toch wel een beetje kriebelen. Een horloge met vierkante kast ontbreekt zo ie zo in mijn bescheiden collectie.
Als Sinn-fan viel mijn oog echter ook op de 901.Ik hoor of lees nooit iets van dit model (gelimiteerd op 150 stuks naar het schijnt). Mag ik de 901 met een recente Monaco vergelijken of is dit appels met peren?
Om de overeenkomsten wat te benadrukken de zwarte CW2111 en de 901:
Over een vergelijking kan ik je niets melden,…:S
Heb geen ervaring met beide horloges, maar als ik de keuze zou moeten maken… De TagHeuer Monaco !
Met stip op 1 :~
Is alleen gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeur dus daar heb je helemaal niets aan…
Maar in mijn beleving is dat gewoon een kwalitatief goed horloge met een mooie historie en , wellicht niet onbelangrijk ,een redelijke rest prijs.
Ik vind de Sinn 901 helemaal niet bij het merk Sinn passen, Sinn moet gewoon klatsers bouwen. Persoonlijk zou ik voor een “echte” Heuer Monaco, met Buren microrotor gaan.
De 901 is een heruitgave van een voor en door Audi (Design) ontworpen horloge ca. 2005. Leuk zijn de verstelbare lugs. Verder is het de lelijkste Sinn ooit IMHO. Heb hem omgehad, is te hoog t.o.v. de grootte.
De 901 is een heruitgave van een voor en door Audi
(Design) ontworpen horloge ca. 2005. Leuk zijn de
verstelbare lugs.
Wist ik niet. Leuk gedaan. Maar ook ik vind de Monaco mooier. Ik weet alleen niet zeker of deze plexi of saffier heeft. De plexi uitvoering voelde voor mij minder hoogwaardig aan. Maar ligt aan mijn smaak, want met een plexi Submariner of Speedy heb ik ook minder.
Persoonlijk zou ik zeker ook voor de monaco kiezen. De versie hierboven heeft plexi, maar je zou ook kunnen zeggen dat dat meer aanluit bij het origineel.
Mij stoort het in elk geval niet, krasjes poets je er uit en laten vervangen is ook goed betaalbaar.