Mondaine horloge werkt niet meer

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een bijzonder Tissot horloge waarvan de band “overleden” is. Ook moet de batterij vervangen worden. Wordt een kostbaar geintje, omdat het horloge daarvoor terug naar Zwitserland moet.

Dus ik pak mijn ongeveer 5 jaar oude mondaine horloge uit de kast, maar die loopt (natuurlijk) niet meer. Vandaag batterij laten vervangen, maar helaas…ook deze staat stil.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Moet het horloge misschien schoongemaakt worden, omdat het zo lang (ongeveer 3 jaar) in een kast heeft gelegen?

groetjes
Luc

Horloge gaat hoogstwaarschijnlijk naar het service center in Brussel, prijs valt wel mee en dan worden gelijk de pakkingen vervangen. Ook best handig.

Kan zijn dat ie schoongemaakt moet worden. Als de batterij gelekt heeft, is het waarschijnlijk goedkoper je uurwerk te laten vervangen. Zeker goedkopere batterijen hebben hier wel eens last van…

Thnx.

Euro 90 voor de batterij en zo’n euro 100 voor het bandje. Als dat elke 2 a 3 jaar moet…slik.

Enig idee wat vervangen van het uurwerk kost van de mondaine? Toen die open was heb ik overigens geen “leksporen” gezien, maar je, ik ben maar een leek;)

Laatst verwisselde ik een batterijtje voor een verse, rechtstreeks uit de blisterverpakking en alleen aangeraakt met een plastic pincet. Zo dood als een pier :astonished:

Meet de nieuwe batterij eens door of koop alsnog een nieuwe. Kan je veel geld en werk schelen :wink: