Mondaine Stop to go

Weet iemand waar ik een Mondaine Stop to Go kan vinden.
Het is een Mondaine waarbij de secondewijzer even op de 60 blijft staan en dan verspringt de minuut.
Als de minutenwijzer is versprongen dan gaat de secondewijzer weer verder.

Ik weet dat Nivelacuso er eentje heeft gehad. En ik heb heel internet al afgezocht maar zonder succes.

Weet iemand waar ik deze (eventueel nieuw) kan kopen.

Ik weet dat juwelier van Loon, Winkelcentrum Woensel in Eindhoven Mondaine verkoopt.

Zal hem eens bellen, maar vanwege het feit dat ie al in 2001 uit de handel is genomen…

Helaas wordt dit model niet meer gemaakt. :X

Ik heb de mijne helaas verkocht. Het was wel een erg klein horloge, maar het stop-to-go feature is erg leuk om te zien.

gr,
Hans Mennink

33mm geloof ik. Heb ook een Tissot die zo klein is. Heb ook redelijk dunne polsen. Cm of 18-19. Niet zo heel groot dus.

Ik zal Ebay eens in de gaten houden, maar of dat zon succes wordt.

je zou contact op kunnen nemen met de fabriek van Mondaine, ik wilde een vulpen van Mont Blanc hebben uit de meisterstuck serie die al 5 jaar uit productie is ( dat model ), ze hadden in het archief nog wat liggen en dat kon ik ( tegen inflatie) prijs kopen.

Van een Mondaine dealer begreep ik dat het model niet alleen uit produktie is genomen, maar dat toen ook de nog aanwezige voorraden retour zijn gegaan naar de fabriek. Dit omdat het horloge technische problemen bleek te hebben.
groet
Harald

Tom,

ik heb er nog een, blijkbaar een zeldzaamheid en, @roffel, gelukkig zonder technische problemen.
De mijne heb ik toentertijd in het Spoorwegmuseum gekocht.
De laatste keer dat ik er was, na de verbouwing, verkochten ze nog steeds “spoorweg” horloges en klokjes van Mondaine.
De Stop/Go lag er toen niet bij maar misschien hebben ze nog iets achter de hand?
Een telefoontje kan je vast meer duidelijkheid verschaffen, succes bij de ‘jacht’!

Groet
Lodewijk

en die van jou gaat zeker niet weg of wel.
zal iig wel eens bellen met het spoorwegmuseum maar ik geef mezelf weinig hoop

Nee Tom,
die van mij gaat nog regelmatig met mij op pad en ik wil hem voorlopig niet kwijt.

Wel zag ik op de horlogepagina markt de volgende staan:
http://horloge.paginamarkt.nl/tissot-classic-prince-heritag/136004.html

Citaat uit de advertentie:"Een quartz step uurwerk (minuten wijzer versprint per minuut)."
Is wel iets anders dan een stationklok aan je pols.

Diegene die jij zoekt staat hier misschien niet tussen, maar je kan er natuurlijjk wel elke dag ff een kijkje nemen of die ondertussen is toegevoegd.

http://sieraden-horloges.search.ebay.nl/mondaine_Sieraden-en-horloges_W0QQcatrefZC12QQflocZ1QQfromZR8QQfsooZ1QQfsopZ1QQfsprZ0QQsacatZ281QQsaslcZ2

Heb al ff voor je gekeken, staan wel paar automaten tussen enzo, maar lees verder nergens over een Stop en Go systeem. Misschien dat de verkopers je meer kunnen vertellen.

Succes ermee. :slight_smile:

Hallo Tom,

Hier
http://www.oortje.nl/horloges%20mondaine/nieuwecollectie/evo.html
is er één te koop voor 219 euro. Wellicht is dit wat je zoekt?

Groeten, Gerwin

Is die ik zoek en ik had deze site ook al gevonden, maar ik had het idee dat deze nogal verouderd was en niet up to date.
Hoe ik hier dan weer bij kwam is me dan wel weer ontschoten :wink:

Inderdaad een leuk ding. Een kennis van me heeft er één, het is echt leuk om dat ding te zien verspringen. Zijn vrouw heeft hetzelfde model, maar dan met de automaat erin.

Overigens heeft hij hem al jaren zonder technische problemen, en hij heeft dat ding echt altijd om.

Groet,

Gerard