Nadat ik een poos terug een oude Citizen monobloc heb gescoord via Marktplaats en deze heb opgeknapt heeft dit beestje erg snel een plekje in de kist weten te veroveren met zijn formaat en draagcomfort.
Nu vroeg ik mij vandaag ineens af of er nog meer monoblocs rond zweven op dit forum en kon ik met mondjesmaat afbeeldingen en vermeldingen binnen, maar een topic waar deze in al hun glorie worden getoond lijkt er niet te zijn. Dus… Hier komt nu verandering in.
Hieronder de Citizen die mij op de pad heeft gebracht… Heb jij ook een monobloc/monoblock/monocoque horloge van welk merk dan ook; toon hem!
Een kuipje tonijn!
Nu ben ik wel benieuwd wat die 23 t/m 31 op de achterzijde zijn. Heeft dit een praktische toepassing bij het duiken oid? De toepassing van verschillende materialen bij deze klassieker is erg tof
Die nummers in de boog (23-33 zelfs) zijn de jaartallen voor de batterijen.
Dit horloge is in 2018 (18) gemaakt, en er is een advies om elke 5 jaar de batterij de laten vervangen en een service te doen voor de pakkingen.
Voor de geplande servicebeurt wordt er een puntje bij het jaartal in de kast getikt “minimaal te gebruiken tot”. Na 2033 (effectief 2038 als ik in '33 de laatste keer de batterij laat vervangen) moet ik het zelf maar uitzoeken, maar dan zou ik dat horloge ook al 20 jaar hebben, voor een stuk gereedschap zou het dan ook wel tijd zijn voor wat nieuws.
En de materialisatie, dat is echt een samenraapsel van wat het beste lijkt te werken op dat moment.
Titanium kast met nitride coating
Bezel en kroon zijn RVS met nitride coating
Zirconia keramiek shroud
Saffier glas
Acryl bezel insert