Monochrome-Watches x Armin Strom Gravity Equal Force Maillechort Montre de Souscription nummer drie

Heel vet! Na de Habring2 en de Czapek nu een Montre de Souscription van Armin Strom met het unieke gravity equal force uurwerk maar nu uitgevoerd in “Duits Zilver” waar dus geen zilver in zit maar dat een amalgaan van koper, nikkel en zink is, A. Lange und Söhne gebruikt het ook voor hun uurwerken, schitterende diepe glans die over de jaren een gouden gloed krijgt!

17 likes

Mooi stuk techniek :+1: ik bem benieuwd hoe zoiets in het echt er uitziet.

Erg fraai om te zien. Voor mij, gezien de leesbril, jammergenoeg niet te doen. Maar zeker mooi👍🏻

Doe moet je even uitleggen. Duits zilver is gewoon voorzien van een merkteken. Amalgaam is trouwens voorzien van de elementen die je noemt, in poedervorm, met daarbij kwik.

Heel knap, top uurwerkmakerskunst. Smaken verschillen, ik vind dit oerlelijk. :wink:

1 like

Fijne leestip. Zo even het artikel op Monochrome lezen. Dank! En natuurlijk @Cihanski tippen over dit item… Want: Armin Strom.

1 like

Ik vind het allemaal net ff iets te druk, maar zeker indrukwekkend staaltje techniek.

Weer wat geleerd! En ik zie m’n typo die ik niet meer kan corrigeren :see_no_evil:

1 like

Wat een toppers hé :star_struck:

1 like

't is weer eens wat anders :smiley:

Moest direct hier aan denken :arrow_down:
Knap allemaal hoor, maar mooi…niet voor mij🤷

Bijzonder mooi. “Duits zilver” is dat niet Alpacca? Ik heb een jaren dertig aansteker met dat spul.

1 like

heel erg fraai.

Benieuwd! :+1:t2: Heb je een voorbeeld? Google weigert me voorbeelden te geven :grimacing:

Bij het uurwerk van deze Lange zie je de tint al veranderen

4 likes