Monster, afleesbaarheid en Grolsch.
Jaren heb ik me er tegen kunnen verzetten, tegen het Monstervirus.
Tevergeefs, vandeweek heeft het ook mij te pakken genomen.
Het is een oranje virus, een hardnekkig type schijnt dat te zijn
net als de beruchte zwarte variant.
Dit is het oranje virus:
Het ziektebeeld is helder en klaar: er komt een Seiko Monster dat zich aan je pols hecht.,
zwart of oranje, afhankelijk van de variant die je pakt.
Bij mij is het deze:
Besmetting verloopt vooral via fora. Tussen moment van besmetting en uitbreken van de ziekte kunnen
jaren liggen (zoals in mijn geval), het virus sluimert dan.
Maar door een kleine trigger steekt het ineens de kop op dan heb je vaak ook heel snel er na de verschijnselen.
Kwestie van een paar dagen soms.
Bij mij werd het virus afgelopen woensdag ineens actief, de katalysator was het Verkoopforum hier
en een verkoopdraadje van EricPP in het bijzonder. Eric: bedankt!
En vrijdag al waren de verschijnselen zichtbaar, zat er een oranje Monster op de pols.
Zo’n Monster geeft veel licht. Daar hebben we al eens plaatjes van gezien hier.
Ik geloofde dat natuurlijk niet, maar het is waar: het straalt er werkelijk vanaf.
Ik had wel eens gelezen dat oranje wijzerplaten heel goed afleesbaar zijn onder water.
Ook dat geloof ik pas als ik dat in het echt gezien heb.
Maar in de Oude Gracht ga ik dat niet testen en in de badkuip is het niet diep genoeg.
Dus bedacht ik een andere vloeistof, minder helder dan water en met het voetballen in aantocht
nu nog ruim voorradig: Grolsch.
De proefopstelling: een Westmalleglas, in een fluitje past een Monster immers niet.
De test: afleesbaarheid laat naar mijn mening toch te wensen over, ligt eerder aan de bubbels dan aan het Monster.
Even later blijkt dat Grolsch niet goed tegen monsters kan: het raakt geinfecteerd en is binnen no-time dood.
Dus maar snel een paar slokken genomen voor het helemaal niks meer is:
Conclusie: Monster en Grolsch gaan goed samen maar je moet ze niet mengen.
Monster aan de pols en Grolsch een klein stukje verder, in de hand is evenwel een uitstekende combinatie.
Proost!