Monster k3

wie kan mij vertellen waar de toevoeging k3 voor staat bij sommoige uitvoeringen.Is dit een nieuwere versie soms ?
bert

Hallo Bert, K 3 is dat leuke zangtrio uit België voor kinderen
waarschijnlijk is dit monstertje ook bedoeld voor de jeugd ?

André

De K staat ervoor dat het horloge is gemaakt buiten Japan, meestal Singapore. Wanneer er een J in staat, is het horloge gemaakt in Japan. De 3 staat voor het soort band dat erbij wordt geleverd.

Althans, voor zover ik weet…

weet ik Andre, net een cd tje van gekocht. strakke meiden

Ah, nu begrijp ik 'm.
Mijn dochtertje kwam zonet binnen zetten met een CD in haar hand die ze in de stereo gooide en afspeelde met de volumeknop op 10.

K3 dus.

Tja, die komen dus zeker niet uit Singapore…

Seiko Monsters komen nooit uit japan.

Dus je zult nooit een SKX 779 / 781 J tegenkomen Maar altijd een SKX 779 / 781 K. De J staat inderdaad voor Japan Made. K is Singapore of Maleisië.

Bij de types die wel in Japan en Maleisië/Singapore worden gemaakt (bijv SKX 007 en SKX 011) is er nog geen bewijs van een betere kwaliteit van de een tov de ander. Dit is op een aantal forums regelmatig onderwerp van hele lange discussies maar heeft dus nog niet opgeleverd.

Dat cijfer achter de K geeft aan welke band eraan zit, rubber of staal. Deze nummers worden door leveranciers (bijv op ebay) nogal eens door elkaar gehaald. Dat cijfer is dus ook niets om je zorgen over te maken, gewoon effe opletten of je er een met staal of rubber koopt.

oke Lucien bedankt voor de uitleg.
bert