Monster loopt niet meer

Want ik heb hem te lang niet om mijn pols gehad :smiley:

Van de week heb ik namelijk bij Rob mijn nieuwe aanwinst opgehaald.

Het is een skx011 mod geworden. Ik was niet zo weg van al het goud van de skx011. Zo ontstond het idee om de Plongeur wijzers van Bill Yao te gebruiken in dit horloge en de bezel te vervangen door een skx007 bezel. Ik heb dit aan Rob voorgelegd en hij wilde dit wel (kosteloos!) voor me modden.

Wat mij betreft is dit een typische duiker geworden, vooral door de goede afleesbaarheid van de oranje wijzerplaat icm de grote duidelijke plongeur wijzers.

Ook ik heb gekozen voor de solid oyster, echt een prachtige band. De rubber band heb ik er ook bij, wellicht later ook foto’s daarvan.

Hier een paar plaatjes.

Bij Rob op de tafel:

Bij mij thuis:

Het is niet zo goed te zien, maar de dagaanduiding is op deze foto Arabisch. Erg apart, want meestal is de 2e taal Spaans.

En samen met de Black Monster:

Omdat ik al een half jaar met het monster om mijn pols heb gelopen, kwam de skx011 eigenlijk best wel subtiel over. Elegant bijna, en ook wel klassiek.

Een mooi detail is de slijping van het glas bij de bezel, dat geeft het extra diepte. Op de foto is dat enigszins te zien aan de breking van het licht, maar in het echt viel het mij pas echt op. De bezel zelf staat perfect op 12 uur, wat bij mijn monster niet het geval is. Ook draait hij erg solide, nog beter dan de monster.

Bedankt Rob!

En wij maar schrikken!!!

Nee, hoor, ziet er goed uit zo! Niet verkeerd!

Groeten, Tom Vreeken

Ik schrok even, het zou de eerste keer zijn dat ik zou lezen over een monster dat er daadwerkelijk mee ophoud!

Veel plezier ermee, ik vind het prachtig allemaal!

Jaja, ik ben mij er eentje!

Hij was inderdaad wel erg flauw.

Mijn beste,

Het is er een geworden van het kaliber: ‘ruwe bolster blanke pit’
Veel plezier ermee. :wink:

Orologio Signaturis Temporis