Goedemorgen,
Ik sta op het punt een Skx779 Monster op te gaan halen in Arnhem dit weekend. Leuk klokje met saffier erop (via MP). Maar uurwerk loopt zon 2 minuten per dag te snel. Is dit makkelijk te fixen? (Kosten?)
Met vriendelijke groet,
Elmar
Goedemorgen,
Ik sta op het punt een Skx779 Monster op te gaan halen in Arnhem dit weekend. Leuk klokje met saffier erop (via MP). Maar uurwerk loopt zon 2 minuten per dag te snel. Is dit makkelijk te fixen? (Kosten?)
Met vriendelijke groet,
Elmar
Gemagnetiseerd?
Geen idee eerlijk gezegd
Dan is het eenvoudig te fixen
2 minuten is er vaak nog wel uit te stellen, maar mogelijk is een service geen overbodige luxe als het een wat ouder horloge betreft.
Wat kost een service beurt voor dit uurwerk tegenwoordig?
Meestal een nieuw uurwerk.
hmm, 200 voor een (zichtbaar) gebruikte Monster (met domed saffier) en dan nog een nieuw uurwerk je er in laten zetten…
Het lijkt het erop dat je twee keer de aanschafprijs kwijt bent als je hem in orde wilt maken.
Alternatief van een nieuw uurwerk plaatsen lijkt dan goedkoper. Uurwerk kost ergens rond de 50 euro als ik snel kijk. Tel daarbij op het uurloon van de horlogemaker en je zult lager uitkomen dan bij een servicebeurt.
Rest de vraag of het slim is om dit bedrag te steken in een geleefd exemplaar. Ik zou even verder kijken.
Met het standaard HF-advies om je budget wat te verhogen. Deze gaat immers al het dubbele kosten.
Dat is opzich niet gek hoor. Helemaal origineel beginnen ze meer waard te worden dan ‘gemod’. Persoonlijk zou ik m laten servicen (in ieder geval geen ‘upgrade’ naar een NH35 doen) en een origineel hardlex glaasje laten plaatsen. Maar ik ben ook een beetje een purist Ik verwacht dat @PT_Seiko je met beiden wel kan helpen.
Vind ik ook. Hou het origineel
Seiko Amsterdam verteld me net dat een nieuw uurwerk je erin laten zetten ongeveer 100 a 150 euro kost.
De verkoper van het horloge zelf gaf aan nog wel te willen zakken naar 180, maar dan vind ik het toch nog steeds aardig prijzig worden voor een zichtbaar gebruikte Monster denk ik.
Misschien maar eens vragen van MonsterRob er voor vraagt.