Weet iemand of er een manier is om de wijzerplaat en eventueel de chapterring van de SRP307 (linker horloge) over te zetten in de kast van de SRP637 (rechter horloge)? Het lijkt me namelijk erg gaaf om de Jaws/shark/haaientanden indexen in de shrouded kast te hebben. Probleem was dacht ik de manier van montage dat het niet compatibel zou zijn. Zou de Jaws wijzerplaat bv icm een andere chapterring wel in de shrouded Monster kast passen?
Mocht iemand suggesties hebben hoe het mogelijk wel zou kunnen, dan hoor ik het heel graag. Deze combi zou namelijk mijn 12 jarige 1st gen Monster van zijn daily wear positie kunnen krijgen.
1 like
Voor zover ik weet, zijn de wijzerplaten uitwisselbaar. Iedere horlogemaker kan dat voor je fixen 
1 like
Het is mogelijk, maar in dit geval niet zonder āknutselenā.
Het formaat van de wijzerplaat is welliswaar gelijk, echter de chapterring is in deze bepalend en daarbij de positie van de Indices op de wijzerplaat.
De Indices op de SRP637 liggen verder naar buiten dan bij de SRP307.
Dit betekend dat je:
A) de SRP637 chapterring ook mee moet plaatsen in de SRP307, echter zul je deze dan kleiner moeten vijlen.
B) de SRP307 chapterring over moet zetten op de SRP637 wijzerplaat, echter zit deze dan deels āklemā tussen indices en glas.
Mijn advies zou zijn om het:
A) niet te doen
B) in plaats van de SRP307/SRP637 chapterring een sterile chapterring van bijv. Dagaz te plaatsen, deze zijn nl. wat smaller bieden iets meer ruimte
3 likes
Thx, maar deze zijn helaas niet uitwisselbaar. De oude wel.
1 like
Vriendelijk bedankt voor de ideeƫn. De SRP637 wijzerplaat en chapterrring hoeven niet verplaatst te worden naar de SRP307. Ik hoop dat Rob de Jaws wijzerplaat nog los kan bestellen en dan bewaar ik originele SRP637 onderdelen.
Ik ga eens polsen of je optie B mogelijk is. Hoewel ik index streepjes wel veel fijner vind dan een steriele chapterring.
Goede aanvulling. Met de complicatie mbt de indices icm de chapter ring heb ik idd geen rekening gehouden.