Even een vraag voor de seiko customisers. Ik heb een “oud” type seiko monster en ik vind deze te klein voor mijn pols en om die reden draag ik het horloge helaas niet meer terwijl ik het een super mooi model vind. Ik kwam deze foto tegen op het forum en vroeg mij af of dit ook te realiseren is met mijn horloge:
En voor de duidelijkheid bedoel ik dan de prospex diver casing compatible is met het monster. Zo ja, wie kan dat en wat zouden de kosten zijn?
Dit is mijn SRP637, maar ik heb geen idee of je een gewoon Monster zo kunt omtoveren in een tonijn.
De Dragon Shroud http://www.dragonshroud.com/ is er volgens mij alleen voor een SKX007.
Je moet dan wel een erg grote pols hebben, de Monsters voelen op mijn 18 cm pols zeker niet te klein (en ik draag ook grotere horloges). Overigens vind ik het idee wel leuk, het moet alleen niet een plastic shroud zijn, hoewel betaalbaar, vind ik het geen gezicht en erg goedkoop overkomen…
Vooralsnog vind ik het modden van Monsters wèl erg leuk…
Ik heb nog nooit een zo’n model shrouded Monster in handen gehad. Volgens mij zijn de shrouds van dit type te wisselen. Dus dan zou 't uit twee delen bestaan. Maar mogelijk is dit toch een ander type kast. Sowieso is het uurwerk uitwisselbaar. Maar van de wijzerplaat en chapter ring weet ik dit ook niet.
Ik denk dat 't erop neer gaat komen dat je jouw originele eerste generatie Monster beter kunt verkopen en een complete shrouded Monster kunt kopen. Is waarschijnlijk de meest eenvoudige oplossing. Daarnaast zou ik persoonlijk op dit moment geen gen. 1 Monster gaan lopen verk%tten.
Mogelijk is het ook nog niet zo’n gek idee om dat 1st gen. Monster nog een tijdje vast te houden. Ik kan me voorstellen dat ze nog wel wat in waarde kunnen gaan toenemen. Je ziet bij horloges vaker dat het eerste model het meest gewild is en blijft. Daarnaast gaat ook dit Monster schaarser worden.
Overigens, als je inderdaad besluit wat anders te gaan kopen is dit nog wel een tip voor de XXL pols: Het tot nu toe grootste Monster(achtige) model, de SRP653 en 655.
Mijn pols is ong 19,5cm plus. Ik houd hem inderdaad nog even ja. Saffier glas zit erop wat het de klok net ff weer wat extra’s geeft. Ik heb zo’n tuna ook nog nooit in de handen gehad maar ziet er op een plaatje gelikt uit.
Ik vind vooral de wijzeplaat te klein in verhouding met de buitenmaat, maar die kan je moeilijk groter maken. Mijn vriendin vond het bijna een Baby G, ziet er stoer uit maar om de pols precies voor meisjes.
de uurwerken zijn verschillend (7S26 vs 4R36) en dus ook stemeinde, echter zijn zowel kroon als stemlengte gelijk, ofwel is het 1:1 te verwisselen.
Niet compatible:
bezel (SRP = grotere binnendiameter)
glas (SRP = groter diameter)
chapterring (SRP = groter en dikker/hoger)
Note:
De chapterring is bij het oude monster een deel van de wijzerplaat, echter bij de SRP zit deze tussen kast en glas geperst. Als je de wijzerplaat dus van het oude monster plaatst, moet je de chapterring bij deze verwijderen, maar dan sluit de wijzerplaat wel weer in lijn aan bij de SRP.