Monster op staal of leer

Onlangs een nieuw model Seiko monster gekocht. Prachtklok, het lijkt wel of Seiko het ontwerp aangepast heeft aan z’n bijnaam door hem “tanden” als indexen te geven.
Al snel een andere band bij gekocht, de super engineer II
Past er goed bij vind ik. Maar ook de originele stalen band is mooi trouwens.

Maar vandaag toch ook nog een leren band zelf erbij gemaakt. Van oud leer van een tas.
Mooie donker bordeaux rode kleur.
Weer helemaal op maat gemaakt voor een 20 mm Seiko vouwsluiting. Geen uitsteeksels en lusjes.

Voorlopig draag ik hem op leer.


Ziet er top uit! De afwerking van je banden, daar kunnen er nog veel wat van leren :wink:

Chique band hoor! Mooi vakwerk (tu)

Mijn beste,

Al heb ik een voorliefde voor een lederen horlogeband,
deze combinatie met staal is bijzonder sterk. IJzersterk!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hele mooie Monster,de leren band vind ik werkelijk er mooi gemaakt mijn complimenten
Maar het klokje zie ik persoonlijk liever op staal .

Gr harb

JemigX(X( Staat hem goed! Wat een afwerking, je hebt talent, Ko:~

Geweldige combi, heel mooi! Ikzelf vind de Dimodell Chronissimo geweldig mooi staan op een Monster.

Eric

Altijd beter op leer, zeker met deze band (tu)

Allebei mooi, maar in dit geval geef ik leer de voorkeur omdat je het zo mooi gemaakt hebt X(

Ik vind deze stalenband zo zo. De originele stalen vind ik 't mooist. Maar jouw leren bandje is wel bijzonder mooi gemaakt.

Da hedde gij goe g’daan.

Mooie band zeker in kombinatie met de vouwsluiting.

Elf.

Je hebt me geïnspireerd Ko! Gelijk een blauwe dikke Hirschband om mijn blauwe monster gedaan…Zeker niet zo mooi als de jouwe, maar goed.;):)-D

Dick Visser uploaded this image to Dick Visser uploaded this image to

Dick

Heb je verdraaid netjes gedaan! :~

Prachtig gemaakte band, respect hiervoor!

Naar mijn smaak, smoelt deze stoere Seiko beter op staal!

Grt Chris

Pracht combinatie ! :}

Als je beide apart ziet, zou je niet denken dat deze matchen : een stoer Monster met een klassiek lederkleur. Staat prachtig met die Seiko vouwsluiting. :~

En de afwerking is subliem ::o

Zoals reeds vaker hier gelezen, hoort er een stalen band op een duiker te zitten. De originele Seiko staalband vind ik maar niks. Een Super Engineer II is veel beter, én stoer.

Toen ik enkele maanden terug een Monster Mod kocht, zat de originele zwarte rubberband bij, alsook een oranje rubberband. En ik vond beide mooi staan omwille van het contrast van kleur tussen band en kast.

Ik had nog een Morellato bandje liggen van een SKX031, maar 2mm te breed. Toch maar gepropt in mijn Seiko Monster Mod. Mooi contrast, zodat de kast beter tot uiting komt.

Ook nog geprobeerd met dit bandje, maar vind ik maar niks.

BATMAN Schreef:

Pracht combinatie ! :}

Als je beide apart ziet, zou je niet denken dat
deze matchen : een stoer Monster met een klassiek
lederkleur. Staat prachtig met die Seiko
vouwsluiting. :~

En de afwerking is subliem ::o

Zoals reeds vaker hier gelezen, hoort er een
stalen band op een duiker te zitten. De originele
Seiko staalband vind ik maar niks. Een Super
Engineer II is veel beter, én stoer.

wat ik jammer vind vh monster is de lugbreedte. 20mm vind ik wat iel op deze klok.

Toen ik enkele maanden terug een Monster Mod
kocht, zat de originele zwarte rubberband bij,
alsook een oranje rubberband. En ik vond beide
mooi staan omwille van het contrast van kleur
tussen band en kast.

prachtig dat oranje bandje. ben er nog steeds naar op zoek.

Doe mij maar staal, leer staat ook heel mooi hoor, maar ga toch voor Steeeeeeel

Bedankt voor alle reacties.
Het mooie van dit soort horloges is dat je lekker bandjes kunt wisselen.
Hij gaat heus wel weer een keer op staal, engineer of origineel.

Wat de 20 mm betreft. Ik denk ook vaak dat 22 mooier was geweest. Maar aan de andere kant is 20 misschien juist goed voor een 42 mm klok. De verhoudingen zijn dan beter denk ik. Kijk maar naar een skx007 ook een 42 mm kast maar met 22 mm lugbreedte. Daar zou 20 mm beter op staan vind ik.
Maar goed dat smaken verschillen. Anders werd het een saaie boel hier op het overingens leuke forum.

Ko

He Ko ik wil je even iets vragen waar heb je de leren band gekocht met deze sluiting ik zoek er nog 1 voor mijn

seiko sportura fc barcelona chronograph

Bedankt en groet omegas.

Omegas Schreef:

He Ko ik wil je even iets vragen waar heb je de
leren band gekocht met deze sluiting ik zoek er
nog 1 voor mijn

seiko sportura fc barcelona chronograph

Bedankt en groet omegas.

bij ko gekocht… even goed lezen :wink:

" Maar vandaag toch ook nog een leren band zelf erbij gemaakt. Van oud leer van een tas.
Mooie donker bordeaux rode kleur.
Weer helemaal op maat gemaakt voor een 20 mm Seiko vouwsluiting. Geen uitsteeksels en lusjes."