Monster vs. SRP043(K1)

In mijn nog eeuwig duurende zoektocht naar mijn eerste horloge (zie ook SNDA57
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,229591,229591#msg-229591] [ Horlogeforum ]
) ben ik dankzij dit forum erg fan geworden van Seiko. Nu is mijn enthusiasme voor de [url=http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/7t92-chrono/snda57[/url] wat bekoelt omdat ik bang ben dat hij na een tijdje toch wat kan gaan vervelen. Mijn groeiende enthusiasme in Seiko horloges wordt voornamelijk gevoed door het Monster en dat begint ook een serieuze kandidaat te worden voor mijn eerste aanschaf. Ter achtergrond informatie: ik ben zoekend naar een stijlvol horloge dat zowel zakelijk als sportief representatief is en het mag zeker een tikje markant zijn. Zodoende ben ik recentelijk ook tegen de SRP043K1 aangelopen:

(mooie foto van monsterwatches.nl)

Over dit horloge ben ik hier nog weinig tegen gekomen en ook op andere forums wordt er weinig over geschreven. Nu ben ik erg benieuwd of er wellicht forumleden zijn die over dit horloge - en misschien ook een Monster - beschikken en voor mij een vergelijking zouden kunnen maken wat betreft draaggemak, de grootte/logheid van deze horloges. Forumlid amaille heeft mij al uiterst vriendelijk het een en ander vertelt over deze twee horloges maar ik vroeg mij af of er nog meer ervaringsdeskundigen zijn. Het punt is ook dat voor de prijs van de SRP043 ongeveer 2 Monsters gekocht kunnen worden. Wat heb je dan uiteindelijk liever…

Ik vind de SRP043 erg mooi mede omdat hij op een Sinn

lijkt! Dat is een horlogemerk dat ik aan mijn hoop-ik-ooit-te-kunnen-kopen-lijst heb toegevoegd.

Nu is mijn probleem natuurlijk heel simpel op te lossen: bezoek een winkel waar ze deze horloges hebben en bekijk ze in het echt. Alleen ben ik sinds kort woonachtig in Berlijn en kom ik niet binnen korte tijd meer in Nederland. Wat dat betreft, weet iemand toevallig een adresje in de buurt van Berlijn waar deze horloges verkocht worden??

Geen idee waar je zo’n ding in de buurt van Berlijn kunt bekijken. Je zou de vraag ook eens kunnen loslaten op een Duits forum, want ook daar lopen Seikofielen rond! :smiley: De naam van dat bekende Duitse forum ontgaat me nu even, en ik vind 'm ook niet zo snel terug bij mijn Favorieten. :frowning:
Maarre… ik zou over die SRP043 niet te lang nadenken, hoor! Gewoon aanschaffen. De kans dat je daarmee de mist ingaat, is niet groot. Hij oogt sowieso een stuk rustiger dan een Monster, zeker als je het horloge zowel zakelijk als sportief wilt dragen.

ziet er idd echt leuk uit…!

Ik heb ruime ervaring met het Monster en met het forsere broertje SKA371 (BFK of Big Freaking Kinetic). De SRP043 en de BFK hebben een enigszins vergelijkbaar uiterlijk en bijna identiek postuur, vandaar mijn vergelijking.

De BFK is echt een fors maatje groter dan het Monster. Als je de BFK een tijdje hebt gedragen en je wisselt naar het Monster, lijkt het Monster ineens “wat klein”::o, wat overigens direct weer moet worden genuanceerd, want een Monster blijft een fors horloge, met een heel eigen karakter.

Beide horloges zijn prachtig afgewerkt.De SRP043 en BFK hebben imho een nóg hoger afwerkingsniveau dan het Monster. Zo hebben de BFK en SRP043 ten opzichte van het Monster een (nóg) dikkere, massieve RVS band die heerlijk “lumpy” draagt en fantastisch past bij de kast:~. De Monster RVS band is overigens ook beroemd om zijn draagcomfort, dus het is de persoonlijke voorkeur die hier de doorslag geeft:}. Het Monster blijft echter absoluut winnaar als het om de prijs/kwaliteit-verhouding gaat.

Een oplossing van dit “dilemma” kan zijn; Koop ze allebei (:smiley: Ze kunnen uitstekend naast elkaar in de collectie omdat ze qua karakter behoorlijk verschillen.

Gr Ron

forumlid en goede vriend landrover110 heeft deze klok ook, je zou hem eens moeten vragen hoe deze klok bevalt.

grt arie.

Ik ben inderdaad een Duits forum tegengekomen (uhrforum.de) maar daar moet je bij je aanmelding een pagina aan motivatiebrief schrijven om daadwerkelijk geactiveerd te worden. Dat eerste heb ik inmiddels gedaan en wacht nu nog op de goedkeuring… of zoiets…

Via de Seiko website zelf heb ik na zeer uitgebreid te moeten zoeken wat dealeradressen gevonden, maar erg veel wijzer werd ik er niet van.

@Tempus, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met lumpy. Maar staat lumpy niet min of meer gelijk aan minder draagcomfort? Ik bedoel dat het klinkt alsof je echt met een gewicht aan je arm rond moet lopen.

Overigens, wat ik ook nog zat te denken is dat de SRP043 wat meer ‘high-end’ is dan het Monster en daarom zou het misschien wel de investering waard zijn om er saffierglas in te laten zetten. (Eigenlijk raar dat dat er niet standaard op zit, zeker met die prijs). Zo wordt het al met al wel een grotere aankoop. Mocht het de SRP043 worden dan wil ik er namelijk zeker een aantal nato-banden bij halen zodat ik wat kan afwisselen met kleuren.

vgeffen Schreef:

Ter
achtergrond informatie: ik ben zoekend naar een
stijlvol horloge dat zowel zakelijk als sportief
representatief is en het mag zeker een tikje
markant zijn.

Het Monster is zeker markant en vind ik ook sportief, maar ik vind em weer niet zakelijk. Zou em zelf niet zo snel onder een pak aantrekken. Als je met zakelijk bedoeld een polo-tje aan en een fles piljes in de hand, dan gaat een Monster vind ik wel weer.

Wat ik persoonlijk van Seiko sportief en markant zakelijk (2-delig pak) representatief vind, zijn deze:

Als ik me niet vergis zijn dit de skx007 en een skx031. Veel suc6!

marnix.moed Schreef:

vgeffen Schreef:

Ter
achtergrond informatie: ik ben zoekend naar een
stijlvol horloge dat zowel zakelijk als
sportief
representatief is en het mag zeker een tikje
markant zijn.

Het Monster is zeker markant en vind ik ook
sportief, maar ik vind em weer niet zakelijk. Zou
em zelf niet zo snel onder een pak aantrekken. Als
je met zakelijk bedoeld een polo-tje aan en een
fles piljes in de hand, dan gaat een Monster vind
ik wel weer.

Wat ik persoonlijk van Seiko sportief en markant
zakelijk (2-delig pak) representatief vind, zijn
deze:
Als ik me niet vergis zijn dit de skx007 en een
skx031. Veel suc6!

De skx007 is opzich ook wel een optie. Jij vindt die (en de SRP043?) dus wat meer ‘all-round’ dan het Monster? Op dit moment ben ik nog student dus zal nog voornamelijk het horloge casual dragen, maar er zijn ook dagen dat ik in pak moet en dan draag ik er ook graag een horloge onder.
Zo veel mooie horloges en zo’n beperkt budget…

vgeffen Schreef:

De skx007 is opzich ook wel een optie. Jij vindt
die (en de SRP043?) dus wat meer ‘all-round’ dan
het Monster?

Yep. Het Monster vind ik meer als een toolwatch uitzien met z’n grovere/hoekige lijnen en vormen. De SRP0043 en SKX007 vind ik door de zwarte bezel ook wat op een Rolex duiker lijken. En die worden ook regelmatig onder pak gedragen.

Op dit moment ben ik nog student dus

zal nog voornamelijk het horloge casual dragen,
maar er zijn ook dagen dat ik in pak moet en dan
draag ik er ook graag een horloge onder.
Zo veel mooie horloges en zo’n beperkt budget…

Wat is eigenlijk je budget? Voor iets langer doorsparen kun je ook een Zwitsers horloge kopen. Overigens voor die SRP043 volgens mij ook al.
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=191&Sel_ID=9#191
Of ietsjes meer:

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik die Seiko meer een eigen look vind hebben.

Veel suc6!

vgeffen Schreef:

@Tempus, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met
lumpy. Maar staat lumpy niet min of meer gelijk
aan minder draagcomfort? Ik bedoel dat het klinkt
alsof je echt met een gewicht aan je arm rond moet
lopen.

Juist méér draagcomfort. De band vormt een goed tegenwicht voor het horloge waardoor het redelijk stil om je pols hangt. Je zou ook kunnen overwegen om een BFK te kopen. Lijkt erg op de SRP043 en is veel minder duur. Wel een Kinetic uurwerk tegen een mechanische (SRP043) en ietsje minder Sinn-look maar qua draagcomfort vrijwel vergelijkbaar. Aan jou de keuze.

Gr Ron

Ik vind de kast van de SRP en dus ook de BFK (deze heb ik zelf) erg comfortabel.
Ik draag de BFK op een yaffle apollo strap.
Het is mijn lekkerst zittende horloge.
Maar zakelijk,…nee zeker niet.
Ik vind overigens dat een duiker sowieso niet onder een pak hoort of zakelijk is.
Succes met je keuze

marnix.moed Schreef:

Wat is eigenlijk je budget? Voor iets langer
doorsparen kun je ook een Zwitsers horloge kopen.
Overigens voor die SRP043 volgens mij ook al.
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&art
nr=191&Sel_ID=9#191
Of ietsjes meer:
http://www.bernhardtwatch.com/corsair.html
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik die Seiko meer
een eigen look vind hebben.

Veel suc6!

Mn budget is max 200 euro. Die SRP zit daar eigenlijk al over heen, maar misschien dat ik nog wel een uitzondering kan maken als ik hem echt heel mooi vind. Los daarvan ben ik erg fan van Steinhart en de Ocean 1 Vintage staat ook hoog op mijn verlanglijst! Alleen wil ik liever beginnen met een iets goedkoper horloge om maar eens te gaan kijken of het dragen van een horloge mij echt zoveel gaat bevallen als ik verwacht.

Ik ben het met je eens dat Seiko een eigen look heeft, de Steinhart vind ik toch een homage aan de Rolex. Daarnaast vind ik de Seiko ook iets markanter en dat is wel belangrijk voor mij. Bernhardt ken ik niet maar ziet er goed uit!

Bedankt voor de tips!

Marijn2 Schreef:

Ik vind overigens dat een duiker sowieso niet
onder een pak hoort of zakelijk is.

Smaken verschillen uiteraard! Persoonlijk vind ik duikers ook prima onder een pak staan. Wat dat betreft vind ik dat heel veel horloges onder een pak kunnen, het ligt vooral aan het karakter van de drager en hoe hij/zij ermee om gaat.
Dress watches zijn uiteraard meer gangbaar, maar mijns inziens niet uitsluitend mbt andere type horloges.