Monsterwatches alternatief

Volgens mij twijfel je daar eigenlijk niet over toch! :+1:t2:

Aii dat lijkt me best irritant. En zou zonde zijn. En onnodig. Nieuwe creaties en verhalen delen moet kunnen!

3 likes

Zoals ik het zie krijgen kunstenaars zoals Ari en Stefan hier op het forum weinig te maken met leuzen als reclame. Dat geld meer voor diegene die hier slappe aftreksels van bestaande horloges lopen te promoten. Als Han zijn creatieve geest op zijn eigen Han manier hier voortzet zal hij alleen een nog groter aanwinst voor het forum zijn m.i.

5 likes

Ik heb geen enkel verstand of gevoel van “bips” , behalve die van mijn eigen vrouw en dat is privé, ik heb een beetje verstand en gevoel met horloges , maar ik heb bijna 40 jaren verstand (en gevoel) van “business” , en ik zeg dat beter meer is dan groter (en kwaliteit meer is dan kwantiteit, alhoewel dat laatste je natuurlijk een plaatsje oplevert in de Quote 500- is net uit, en ik sta er nog steeds niet in -. )
Het concept van Getat Watch Co. is op zich niet verkeerd, en sluit misschien best wel aan. In ieder geval Succes !

1 like

@HanDavinci Veel succes met je plannen! Ik heb al veel gave mods van je voorbij zien komen!

Terugkomend op de originele vraag: zijn er partijen ergens op de wereld die nieuwe Seiko’s verkopen met een saffierglaasje?

1 like

Ik wil geen open deur intrappen of zo, maar uit eigen ervaring spreek ik dat je bijvoorbeeld een seiko horloge met (dat zogenaamde…) Hard lex bij elke juwelier in je eigen dorpje kunt laten vervangen voor saffier. Kost (bij een dure…) vijf tientjes.

Kan best zo zijn maar probeer maar eens aan onderdelen te komen van Orient als je klokje het niet meer zo goed doet… Zeer slechte ervaringen mee.

Da’s geen open deur maar feit. Zoek een goede horlogemaker, leg de vraag neer of hij het kan en wil, en dan hoor je wel of jij zelf het glaasje mee moet nemen of dat hij dat regelt en klaar. Alleen nog ff betalen.

Dit wordt een snoepwinkel!

Dank allemaal voor het meedenken! Ik begrijp dat kant en klaar oplossing waar de leverancier van je horloge ook meteen een saffieren glaasje plaatst alleen gedaan wordt door Monsterwatches.

Het is me duidelijk dat er ook andere oplossingsrichtingen zijn maar die vereisen altijd extra handelingen/verzendkosten/etc. En dan moet je nog maar iemand vinden die betrouwbaar & netjes met behoud van waterdichtheid de glaasjes kan plaatsen…

Monsterwatches is een topper op het gebied van glaasjes plaatsen, maar ik ervaar ook problemen met slechte communicatie. Ik respecteer hem enorm, maar de communicatie is echt een probleem. Ik overweeg derhalve ook andere partijen, ondanks dat dit niet mijn voorkeur krijgt. Zonde!

Succes man :facepunch:

1 like

www.seriouswatches.eu zou grootste Orient dealer van Benelux zijn. Daar eens geprobeerd?

Leuk man…super gaaf idee! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Ik heb juist de voorkeur voor hardlex, krassen valt reuze mee, heb dan wel krassen op mijn zwarte monster maar die is dan ook flink misbruikt maar het geeft hem ook karakter op 1 of andere manier.

Yep

Ik heb dat in mijn Orient Mako door Wesselink & Vreeker laten doen. Zelf het glaasje besteld, en door hen laten plaatsen tegen een zeer schappelijke prijs (zo weinig dat ik het niet meer precies weet).

Zo doe ik het ook. Mijn glaasjes bestel ik bij https://crystaltimes.net en dat laat ik dan voor een m.i. laag bedrag plaatsen door Kalle Slaap in Grootschermer.

Dick

Hmm, hier even trachten nieuw leven in te blazen. Kunnen we namen + sites opnoemen van Monsterwatches alternatieven (in NL)? PS ik zie dat @HanDavinci ondertussen 4000+ volgers heeft op IG, ballin!

1 like

Helaas voor jullie ben ik geen alternatief voor Monsterwatches. Als iemand bij mij komt met een heerlijk mod idee zet ik hem in elkaar in ruil voor 6 speciaalbiertjes.

Ik ben erachter gekomen dat ik er geen lol in heb om iets uit te voeren waar ik zelf niet achter sta. Dit werkt voor mij beter, zo help ik alleen de toffe mods de wereld in.

15 likes

Maar als je doet wat je leuk vind en je bent er goed in dan is het oke toch?
Ik vind die groene dial met blauwe bezel tof.:+1:

1 like