Monsterwatches no more

Nee, niet dat onze Rob er mee gaat stoppen :wink:

Maar ik heb wel v em vernomen dat er n einde is gekomen aan t ouwe Monster. Je weet wel die zwarte en oranje met nog n 7s26 erin. Het Oermonster is uitgestorven. Althans in de fabrieken v Seiko.

Z’n legacy blijft voortleven in de shrouded monster en de vele andere varianten. Doch, hij blijft n speciaal plekje houden in m’n verzameling. Al n decennium lang is t m’n trouwe werkpaardje. Een echte daily beater vol krassen en butsjes. Toch blijft ie t stug doen. En zowel shark als shrouded monsters hebben em niet vd troon kunnen stoten als m’n dagelijks werkhorloge.

Niet alleen ik vind em leuk, m’n mechanische kameraad vindt em ook tof.

Jammer. End of an era…

11 likes

:+1::+1::+1: He is back ! :+1::+1::+1:

4 likes

Het Is ook zo moeilijk om hier alleen mee te lezen :sweat_smile:

4 likes

Het is maar goed dat ik me heb weten te beheersen en er nog een paar NOS heb.

Het is nu wachten op de officiële berichten dat de SKX007/009 een mooie opvolger krijgt.

1 like

Dat lijkt me deze Flipper it forward

De nieuwe Turtle als opvolger van de skx007/009?

Nee!

Maar wel een bijzonder initiatief :+1:

1 like

Ik realiseer me dat het 2 verschillende modellen zijn, maar ik heb wel dat gevoel. Vooral omdat Seiko ook de forsere kant op lijkt te zijn gegaan met hun duikers. Het Monster heeft een shroud gekregen en het ouwe Monster gaat met pensioen.

Ik hoop van harte van niet, want imho kunnen ze best naast elkaar bestaan. Maar met zoveel verschillende modellen denk ik dat Seiko ergens in gaat hakken. Misschien zien ze dat iedereen die een ouwe Monster of SKX007/9 wilde er nu wel 1 heeft. CQ dat de verkopen minder worden.

Ben even de weg kwijt… Verdwijnt nu enkel de eerste generatie Monsters met de 7S26. Of ook de 2de generatie met de 4R36? Dat is toch de opvolger :confused: ?

Goeie vraag. De skx oermonster verdwijnt. Of de shark/jaws monster srp ook verdwijnt weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik dacht zelf ergens (WUS?) gelezen te hebben dat de SRP monsters ook alweer ge-EOL-ed waren en dat de nieuwe nieuwe monsters dus de 6R15 gebaseerde SBDC023 en SBDC025 zijn. Lijken een beetje een mix tussen de vertrouwde SKX en SRP monsters, alleen met een iets heftiger prijskaartje :wink:

@marnixmoed Welkom terug!
Je wordt een voorbeeld voor al die potentiële afhakers (zie andere topic), dat lukt ze toch niet, want daarvoor is het forum te verslavend…

1 like

Ha @marnixmoed! Kan niet zeggen ‘long time no see’!:wink: Maar wel ‘good to have you back, man!’:thumbsup:

En hoewel het een al een tijdje ‘boven de markt’ hing, is het zeker een apart topic waard. Het einde van een van de meest iconische (Seiko) duikers.:cry:

16 jaar geleden door Seiko op de markt gebracht. En mijn eerste automatische duiker van dit merk.

Zeer onderscheidende vormgeving en gebouwd om een mensenleven mee te gaan en dat allemaal voor een belachelijk lage prijs. Het Monster had alles mee en was ook een bijzonder geliefd model.

Ik begreep van Rob trouwens, toen ik 'm een aantal weken geleden sprak, dat alle non-shrouded Monsters, dus 7S, 4R en 6R uit productie zijn nu en dus niet meer te bestellen.

Deze gaat in ieder geval nooit meer weg!

4 likes

Ondertussen toch al 26 jaar? Eerste was toch al in 1990 op de markt gekomen?

Nope, in 2000 (en de SKX in 1996). Maar, natuurlijk gewoon wel 'n klassieker, inmiddels!

2 likes