Mont Blanc horloge liep achter

Hallo allemaal!

Ik heb een MontBlanc Sport Chrono (automaat), nu heb ik geconstanteerd dat mijn horloge achter loopt…
Ik weet dat een automaat nooit precies loopt dus dat het normaal is dat hier een afwijking in zit…

Nu heb ik het gemeten en op maandbasis is dit ongeveer 4 minuten, vinden jullie dit normaal of moet ik ernaar laten kijken? En wat zijn hier de kosten van?
Ik gebruik het horloge dagelijks.

Graag jullie mening, en alvast bedankt!

Dat is lastig te zeggen maar dat is idd een ruime afwijking. Hoe oud is het horloge…

Wellicht gewoon af laten stellen of een beurtje!

Hallo! Dank voor de snelle reactie, mijn horloge is 2 jaar oud.
En wat kost een beurt of dit af laten stellen? (ben een arme student)

Mark08 Schreef:

Hallo! Dank voor de snelle reactie, mijn horloge
is 2 jaar oud.
En wat kost een beurt of dit af laten stellen?
(ben een arme student)

Arm en student zijn dat hoort bij elkaar… je hebt iig als arme student wel een erg mooi horloge.

2jr en gezien de afwijking ongeveer 4 sec,… wellicht dat het dan gewoon een kwestie van afstellen is. Kosten zijn dan wel te doen voor een arme student! :wink:

Zou er gewoon even mee langs een horlogemaker gaan.

Hallo! Nee het horloge heeft een afwijking van 4 minuten per maand geen seconden… Is dit normaal want soms ligt het horloge wel 12 uur ongedragen… Heeft dit invloed? Ook doe ik zelden het horloge opwinden… En wat zijn de kosten van het afstellen??

Mark08 Schreef:

Hallo! Nee het horloge heeft een afwijking van 4
minuten per maand geen seconden… Is dit normaal
want soms ligt het horloge wel 12 uur ongedragen…
Heeft dit invloed? Ook doe ik zelden het horloge
opwinden… En wat zijn de kosten van het
afstellen??

Hoi!!

4 minuten per maand = 240 seconden per ongeveer 30 dagen = 8sec per dag. Afwijking wordt meestel per dag aangegeven. :wink:

Bedoelde 8 seconden… haalde jouw 4 met mijn 8 door elkaar. Overigens zou 4sec per dag niet echt schrikbarend zijn. :slight_smile:

Kosten zal meevallen en beetje afhankelijk van de horlogemaker maar met een paar tientjes is het verholpen.

Oke hartelijk dank!!! En is 4 seconden per dag acceptabel?

Mark08 Schreef:

Oke hartelijk dank!!! En is 4 seconden per dag
acceptabel?

Heb net mijn post gewijzigd, want zit hier niet echt op te letten. Laat aan het werk, DWDD aan het kijken, horlogeforum checken… enfin, het is dus 8seconden per dag en kan idd beter…

dus zou hem laten afstellen.

Oke! dan ga ik naar een juwelier toe is Schaap en Citroen goed? Want ik wil wel het beste voor het horloge… En is er anders een andere horloge maker in Rotterdam waar ik heen kan gaan??

Dat is ruim 7 seconden per 24 uur ,dus niet heel slecht.
De afwijking die een chronometer mag hebben is -4 +6 seconden per 24 uur.

Aangezien een standaard eta 7750 niet COSC gecertificeert is ,zal die -7 seconden per 24 uur toch nog zeer redelijk zijn.

Je zou eens langs een horlogechirurg kunnen gaan met de vraag of hij deze wat beter kan fijnreguleren.

Mocht de chrono nou binnen enkele maanden veel meer gaan achterlopen zou ik toch eens aan een servicebeurt ,of iig een bezoekje bij de horlogemaker brengen.

Bij een beurt moet je denken aan 100/200 euro, ligt er aan of er onderdelen echt versleten zijn,maar standaard wordt er dan opnieuw olie gegeven en alle ringen vervangen en schoongemaakt.

Bedankt! Dus op zich is mijn afwijking niet slecht, maar is Schaap en Citroen een betrouwbaar adres in Rotterdam, of kun je me andere aanraden?

nou ik zou daar niet zo snel heen gaan , dat zijn namelijk juweliers die ook horloges verkopen (en een heel duur pand hebben als je begrijpt wat ik bedoel)

Je kan beter naar een echte horlogemaker gaan.

Weet je toevallig een goede horlogemaker in de buurt van Rotterdam?

Mark08 Schreef:

Weet je toevallig een goede horlogemaker in de
buurt van Rotterdam?

Je zou Kroon Jr. kunnen proberen.

Oke! Zeer bedankt allemaal!!! Ik ga morgen op me gemak deze man bellen en kijken hoe of wat…

http://www.detelefoongids.nl/bg-l/17075842-Kroon+jr+Horlogemaker+Horlogemaker+L+H/vermelding/

http://www.horlogereparaties.nl/contact.htm

In maart 2010 een Steinhart aangeschaft met hetzelfde uurwerk als jouw Mont Blanc,
n.l. een Valjoux Eta 7750.

Een paar weken geleden de afwijking berekend. Ik kwam uit op minder dan 5 seconden per dag. Zie hier:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,269353,269353#msg-269353

Ik zou je Mont Blanc laten afstellen.

ff een vraagje ??

je zegt dat het horloge 2 jaar oud is. Dan is zowiezo een beurt niet nodig ! dat moet om de 5 a 6 jaar gebeuren.

Echter…is het horloge wel 2 jaar oud ?? want is het horloge net nog geen twee jaar oud is dan heb je nog garantie namelijk !

En ook al is hij net twee jaar oud, dan zou de juwelier waar je het horloge hebt gekocht je toch nog een coulance regeling moeten aanbieden. Eventueel sam-sam in de kosten bijvoorbeeld !

Tenslotte gaat het niet om een horloge van € 100,00 !

Henk, Glashard

Mark08 Schreef:

Hallo! Nee het horloge heeft een afwijking van 4
minuten per maand geen seconden… Is dit normaal
want soms ligt het horloge wel 12 uur ongedragen…
Heeft dit invloed? Ook doe ik zelden het horloge
opwinden… En wat zijn de kosten van het
afstellen??

12 uur ongedragen?
Ik wordt student. Kan ik ook lekker lang slapen.:smiley:

Excuses allemaal voor het late antwoord maar mijn MontBlanc loopt weer als behoren. Koste € 350,-. Hij had gewoon een goede servicebeurt nodig. Dit heb ik laten uitvoeren in Den Haag. Wanneer ik de man zijn contactgegevens bij de hand heb zal ik deze plaatsen.