Zou om mijn pols niet misstaan! Prachtig klokkie!
Ik vind dit een ronduit oerlelijk ding. Zou hem evenwel heel graag hebben. Om dan direkt in de verkoop te doen.
En dan een mooie MontBlanc Meisterstück van te kopen.
lencoth Schreef:
Paradigm Schreef:
Het blijft een pennen merk, net als Louis
Vuitton
en Hermes voor mij merken zijn die ‘horloges er
maar bij doen’.Moet ook toegeven dat ik wel Mont Blanc pennen
heb, maar niet denk snel een Mont Blanc horloge te
zullen aanschaffen. Maar technisch is het een
serieus merk, zeker sinds ze enige jaren geleden
de “Institut Minerva de Recherche en Haute
Horlogerie” hebben overgenomen.
Ik vind het wel grappig hoe hier tegen MontBlanc wordt aangekeken. Zij zijn op een geweldige (IMHO) manier bezig met het maken van horloges maar worden niet voor vol aangezien omdat ze eerder naam hebben gemaakt met andere luxe producten.
Ik zet daartegenover een paar zeer gerenommeerde merken als Lange, Blancpain en Breguet. Klinkende namen, historisch zeer relevant… Maar de huizen van nu hebben allemaal geen ene fluit te maken met de historische voorgangers. Deze namen zijn heel pienter gereïncarneerd en deze merken hebben daarmee gelijk geloofwaardigeid, het klinkt gelijk goed. Slimme marketing, we trappen er allemaal in!
Als MontBlanc dus niet alleen de technische kennis van Minerva, maar ook de naam had overgenomen waren ze in de WIS-wereld waarschijnlijk wel geloofwaardig geweest en nu ze onder hun eigen naam horloge-innovatie van de bovenste plank leveren, pruimen we ze niet.
Eddy C. Schreef:
Als MontBlanc dus niet alleen de technische kennis
van Minerva, maar ook de naam had overgenomen
waren ze in de WIS-wereld waarschijnlijk wel
geloofwaardig geweest en nu ze onder hun eigen
naam horloge-innovatie van de bovenste plank
leveren, pruimen we ze niet.
Dat lijkt inderdaad zo te zijn. Waarbij ik dan persoonlijk moet aantekenen dat het hele “historie” ding, me geen fluit zegt. Dat bepaalt nooit mijn uiteindelijke keuze.
Nee, supermooi horloge.
Ik vind em wel een gaaf uurwerk hebben, maar kwa uitstraling niet mijn ding.
nee, vind hem wel mooi. zou hem echter niet kopen, er is voor dat geld ander mooi spul
Montblanc weet wel technisch begaafde horloges te maken. Cartier is bv ook bekend van andere dingen.
Het siert MB dat ze niet de makkelijke weg hebben gekozen met bv een explorer met een MB kroontje of zo.
hharry Schreef:
Montblanc weet wel technisch begaafde horloges te
maken. Cartier is bv ook bekend van andere
dingen.
Het siert MB dat ze niet de makkelijke weg hebben
gekozen met bv een explorer met een MB kroontje of
zo.
Was niet het eerste polshorloge van Cartier de Santos van 1904?
Over historie gesproken En ze maken technisch ook hele fraaie dingen in hun “Calibre de Cartier”, alles met in-house uurwerken. Niet noodzakelijkerwijze mijn smaak, maar dat geldt voor veel high-end horloges.