Mont Blanc Nicolas Rieussec

Ben ik de enige die dit echt een prachtig horloge vind, ben al enige jaren hier verlekkerd naar aan het kijken.

Super design en handige complicaties (24 uurs GMT / chrono)

Tom Koerts Schreef:

Ben ik de enige die dit echt een prachtig horloge
vind, ben al enige jaren hier verlekkerd naar aan
het kijken.

Super design en handige complicaties (24 uurs GMT
/ chrono)

http://montblanc.watchprosite.com/img/watchprosite
/ml/46/scaled/ml_image.1060446.jpg

Nee. :slight_smile:

Nee, je bent niet de enige. Schitterend ontwerp. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :slight_smile:

Tom Koerts Schreef:

vind

Nee!

Nee hoor Tom, ik ben fan!!! Zou deze ooit graag bezitten…

Nee, same here!

Hoe werkt die 24h GMT dan? Ik ben er al 5 minuten naar aant staren maar snap er geen drol van. Misschien is het tijd voor weekend…

Hij heeft zeker wat, maar ondanks dat ik de symmetrie begrijp, vind ik de datumaanduiding uitgesproken lelijk.

Het is een 12-uurs schaal maar aan het vakje links kun je zien of het dag of nacht is.

Overigens schrijven ze volgens mij wel enorm af…

Hij is prachtig, maar Mont Blanc blijft voor mij een pennenmerk…

MartinB Schreef:

Hij is prachtig, maar Mont Blanc blijft voor mij
een pennenmerk…

Ik vind hem ook erg mooi, maar zoals Martin al aangeeft denk ik niet gelijk aan horloges als ik Mont Blanc zie. Hoeveel kost deze?

Geloof tegenwoordig list over de 7. Beetje zoeken vind je ze voor 4,6-5

Tom Koerts Schreef:

Geloof tegenwoordig list over de 7. Beetje zoeken
vind je ze voor 4,6-5

Dat zijn inderdaad behoorlijke prijzen, maar het uiterlijk is niet te versmaden!

Maar voor een dergelijk bedrag zou ik liever wat anders kopen.

Groet,

Marc

XXoF Schreef:

Maar voor een dergelijk bedrag zou ik liever wat
anders kopen.

Groet,

Marc

Exact, dan kijk ik persoonlijk eerder naar de grotere en wat meer ‘standaard’ merken.

Tom Koerts Schreef:

vind, ben al enige jaren hier verlekkerd naar aan
het kijken.

Gezien de eerdere reacties niet. Ikzelf vind het echt helemaal niks.

Het is inderdaad een bijzonder horloge. Eerst vond ik het ook erg mooi, maar nadat ik het een keer heb omgehad, viel het toch erg tegen. Ik vond het horloge erg glimmend en nogal opzichtig.

Voor mij was het een bevestiging dat je een horloge om je pols moet hebben om te kunnen beoordelen of een horloge bij je past. Deze is het niet voor mij.

De eerste Mont Blanc die ik wel de moeite waard vind. Enige aanmerkingen zijn de datum en de wijzers. Alleen, net als sommige anderen, niet voor 5-7k. Dat is toch een prijs waar je enorm veel opties open hebt.
Het blijft een pennen merk, net als Louis Vuitton en Hermes voor mij merken zijn die ‘horloges er maar bij doen’.

Paradigm Schreef:

Het blijft een pennen merk, net als Louis Vuitton
en Hermes voor mij merken zijn die ‘horloges er
maar bij doen’.

Moet ook toegeven dat ik wel Mont Blanc pennen heb, maar niet denk snel een Mont Blanc horloge te zullen aanschaffen. Maar technisch is het een serieus merk, zeker sinds ze enige jaren geleden de “Institut Minerva de Recherche en Haute Horlogerie” hebben overgenomen.

+1