Montblanc (heritage GMT)

Na het lezen van dit artikel van Hodinkee (Linkje) over de Mont blanc Heritage GMT en het zien van de foto’s ben ik vrij enthousiast. Zelf denk ik qua complicatie GMT de meest nuttige te vinden. Niet dat een paar uur tijdverschil nou zo lastig is om te berekenen maar goed. Duiken mag ik niet vanwege mijn oren. Misschien heeft een chrono ook nog wel zijn nuttigheden :grin:. Ik ben gek op witte bergen (wintersport) en ben wel in voor een witte sportieve dresser.

Kan er alleen verder weinig over vinden, zowel merk als horloge (los van pennen). Wat vinden anderen van het merk qua horloges en deze specifieke type?

Plaatjes:

29 likes

Prachtig horloge.

Zonder GMT!

Ik vind het schuine font lelijk. Doet me denken aan Alpina. En - mocht het relevant worden - deze raak je niet makkelijk meer kwijt. Op de waarom-vraag dan maar - letterlijk niemand zoekt hier specifiek op. Dat scheelt heel veel.

2 likes

Erg mooi horloge imho. Toch blijf ik het merk associëren met de pennen inderdaad, maar daar zijn ze dan ook erg goed in, zij het een beetje overpriced.

Mooie horloges, maar Montblanc doet m niet zo goed bij horlogeliefhebbers. 2 verschillende fabrieken (hogere/mindere kwaliteit), einde van het gewaardeerde minerva, eigendom richemont, associatie met de pennen.

In elk geval komen er meer dan prima horloges vandaan, zou ze alleen niet nieuw kopen vanwege de afschrijving. Kijk even op Chrono24/ rond op internet.

Heb zelf 2x een montblanc gehad en was eigenlijk alleen tevreden over de afwerking en de wijzerplaat. Die was in beide gevallen echt super vooral in de zon. Bouwkwaliteit liet wat te wensen over maar we praten ook over wat oudere klokjes. Weet niet hoe ze hedendaags zijn maar blijf montblanc een mooi merk vinden

heb 2 Montblancs gehad, niks mis mee, maar je moet wel de intentie hebben om deze te houden, herverkopen is een dure aangelegenheid. het specifieke model dat je toont vind ik erg druk met de dots, 2 indextracks en de 2 verschillende kleuren blauwe wijzers en ook nog rode accenten. Bedenk ook dat een witte zonder veel bezel veel groter toont.
maar als je het zelf mooi vindt: doen!

Minerva (Mont Blanc tegenwoordig) heeft in het verleden prachtige uurwerken gemaakt, die nu ook nog veel gezocht zijn. Mijn gevoel is dat MB daarnaast nog probeert, via een andere modellen lijn, mee te liften op het verleden van Minerva snap ik wel. Die modellen vind ik er overigens wel goed uitzien en de gebruikte (basis) uurwerken hebben zich in het verleden al bewezen.

Zelf heb ik wel een zwak voor het merk. Gebruik nog steeds een agenda van MB, hun lederwaren zijn prachtig. Schrijf met een prachtige MB pen en van mijn vrouw heb ik ook de parfum van het merk gekregen.

Maar dat ze hun modellen via de Joma shop dumpen, doet me vermoeden dat de populariteit niet erg hoog is. Dus koop je een MB, dan doe je dat gewoon voor jezelf en niet vanwege een eventuele goede door verkoopwaarde. Zou ik een MB kopen, ja!

1 like

Montblanc maakt mooie horloges en dit is zeker geen uitzondering! Prachtig ding.

1 like

Bij de Troostwijk veiling hooptte ik nog op lagere prijzen van de Mont Blancs, maar ze gingen - onverkochtte voorraad - toch nog voor 1500 euro +

1 like

Het horloge is zeker niet van de soort 13 in een dozijn. Ik vind 'm wel mooi en onderscheidend. En momenteel zit ik in een GMT-fase, dus deze scoort ook daarin!
Gefeliciteerd.

Dit model staat nu (vandaag) te koop op Catawiki. Nieuw van een Nederlandse verkoper. Misschien kun je hem voor een goede prijs krijgen al is dat altijd afwachten.

Dat zal de voorraad zijn van één of meerdere AD’s die ermee gestopt zijn.
Montblanc zelf dumpt niets via Joma Shop, waarom zouden ze ze hebben immers zelf outlets wereldwijd, bijvoorbeeld één in Roermond.

Ik vind dit specifieke horloge wel mooi qua stijl en vormgeving.
Probleem met Montblanc is dat de consument het qua horloges gewoon niet oppakken en het merk links laten liggen.
Aantal AD’s is ook al drastisch teruggelopen omdat de sell out slecht was.

Montblanc probeert een luxemerk in de breedte te worden, met naast schrijfwaren en lederwaren ook horloges, trolleys, koptelefoons, etc en de vraag is of dat gaat lukken/ is gelukt.
Schoenmaker blijf bij je leest…

1 like

Nix mis mee, schitterend en topkwaliteit😎

Niks van opmerkingen over wederverkoop waarde etc aantrekken, vind jij het mooi koop het dan ( wel bij de outlet met grote korting natuurlijk…)

Je vraagt je af waarom ze niet gewoon op Minerva inzetten als merk voor al hun horloges. Dat zou allicht meer tot de verbeelding spreken.

1 like