Montblanc Meisterstuk Timewalker Chronograaf

Goedeavond allemaal

Ik ben geïnteresseerd in deze Montblanc maar ik vind heel weinig of nieks op Internet…weet jullie iets meer over deze uurwerk? Alvast bedankt wie zou mij zal inlichten.:pray:

Grt Tony :slightly_smiling_face:

3 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-montblanc-timewalker-meisterstuck-chronograph-7069/500055

Montblanc Timewalker 7069 geeft ook zat hits op. Chrono24

1 like

Bedankt :pray:

Montblanc is een pennenmerk dat een goedkopere lijn aan horloges heeft en een duurdere lijn.

Het duurdere speelgoed komt van Minerva in Villeret af.
Dat prachtige merk is opgekocht door Montblanc.
Doodzonde.

Kwalitatief is het prima, maar naar mijn mening: o zo zonde dat Minerva ter ziele is voor een modemerk als MB.

3 likes

Je moet je afvragen of Minerva nog had bestaan als Richemont het niet had gekocht.

Ik ben overigens wel van mening dat Richemont / Montblanc veel te weinig doet met Minerva.
Ze hadden de naam ook moeten blijven gebruiken voor hun exclusieve lijn.

De basis collectie van Montblanc is nooit echt succesvol geweest en ze blijven zoeken ……… de Timewalker is daar een voorbeeld van, nooit een succes geworden.

2 likes

Wat men probeert is om er een algeheel accessoire merk van te maken met zonnebrillen, riemen, koffers, portemonnee’s, sieraden etc. Ik denk ze daar behoorlijk succesvol mee zijn. Maar het doet wel afbreuk aan het idee van pennenmerk Montblanc.

3 likes

Ze proberen van alles en horloges is een voorbeeld daarvan.
Erg succesvol is het op horloge gebied in Europa allemaal niet ( in Azië gaat het nog redelijk ).
De Fransen hebben het heft in handen genomen in Hamburg ( voorheen een Duitse CEO met zijn directie ) een jaar of 10 geleden, en ik vraag me af of het daar beter van is geworden.

2 likes

Ik zou zeggen: als je er in geïnteresseerd bent, gewoon kopen!

Heb altijd MB interessant gevonden maar op de een of andere manier heb ik nooit de trekker over kunnen halen om er eentje aan te schaffen.

Dat wil zeggen, tot enige tijd geleden. Toen ben ik als een blok gevallen voor een MB.

Tot op heden zeker geen spijt van :wink:

5 likes