Montblanc rieussec gmt of toch een iets anders

Beste forummers,

Ik ben al heel lang aan het overwegen om een mooie dresswatch te kopen. Ook al jaren ben ik enorm gecharmeerd door de montblanc rieussec gmt (106595).

Nu ben ik nog niet volledig overtuigd, omdat er sowieso in die prijsklasse (rond de 4000 euro) nog wel mooie dresswatches te vinden zijn (jong tweedehands of nieuw).

Vandaar dat ik deze topic start, om inspiratie op te doen. Dus please, help me met het zoeken naar een mooie dresswatch, liefst niet te saai, chrono functie mag, gmt mag.

Kleuren, liefst, wit, zwart, blauw, zilver.

Ik heb als dresswatch momenteel enkele radio’s (syntra ceramic en r5.5) en een ketelaars. Verder heb ik enkel duikers (pam 1033,omega seamaster 300m blauw, Rolex sub no date en een Hulk).

Groetjes

1 like

Alles vergeten
En voor deze Cartier gaan

https://www.crownguard.com/collection/2641/cartier-santos-w2sa0007.html

Iets anders

Dat dus :partying_face:

1 like

Mijn tip:

4 likes

Kans is groot, maar ik wil me toch nog eens laten inspireren. Je weet nooit :slight_smile: Thx voor je advies.

1 like

De Montblanc valt niet in de prijsklasse van 4000 euro he…

Enkel als je ergens een oud model vind bij een handelaar.

Bij de juwelier staan ze voor list, waar dan wel een korting kan op verkregen worden…

Succes met de zoektocht.

Er staan op chrono24 enkele mooie jong tweedehandsen rond de 4200 euro.

Ik weet dat de list hoger is, maar zoveel wil ik er niet aan uitgeven. Liever een jong tweedehands, voor 10000 euro koop ik wel iets anders :slight_smile:

Dresser?
Sbgw231, zonder twijfel!

1 like

:flushed: :joy:

Heb je er wel eens een omgehad? Het uurwerk is super, hoe mb speelt met de chronoschijven is echt super cool, maar ik kon niet wennen aan de kast… uiteraard geheel persoonlijk!

Rado’s sorry, zit op m’n tablet die constant automatisch corrigeert. :slight_smile:

1 like

Neen, nog niet omgehad :disappointed:

Kijk ook eens naar de andere modellen van montblanc; monopusher, 1858 geosphere etc :wink:

De Montblanc is voor zijn geld een topper…

Kast is dan wel wat groot met zijn 42mm, maar dit horloge kan dat hebben.

Monopusher, versierd met Geneva stripes op wijzerplaat, GMT complicatie, datum, dag/nacht indicator, de chrono schijven, mooi gedecoreerd binnenwerkje, blauwe schroeven, ingelegde kroon, enz…

Voor 5000 euro nieuw op de grijze markt een horloge wat makkelijk 15.000 zou mogen kosten list. Ondergewaardeerd omdat het ongekend is… die van mij gaat nooit meer weg! Noem mij maar Montblanc Nicolas ambassadeur. :wink: :grin:

2 likes

Het is een echte beauty :heart_eyes:

1 like