Beste HF leden, ik open dit topic vandaag met een vraag, een goede vriend van mij heeft een prachtige Montblanc Star Legacy van zijn moeder gekregen. Deze is aardig goed afgeleefd en hij wil deze weer in ere herstellen en aan zijn vrouw geven. Wij zijn niet bekend met eventuele personen die hij kan benaderen voor een restauratie en hopen via dit topic op iemand uit te komen die dit horloge voor hem kan fixen. Zoals op de foto’s te zien is het horloge in ruige staat maar uurwerk loopt nog. De missende wijzers zijn in het uurwerk gevallen. Alle informatie is welkom. Dank jullie wel ! .
@koen is een meester in restauratie, je zou hem eens kunnen vragen of hij dit wil doen.
Krijg je er meteen een pracht verslag bij, dat maakt het extra leuk.
Dat kan eigenlijk niet, dus als ze niet stiekem ergens achter het glas liggen dan ben je ze gewoon kwijt. Er zit geen heel spannend uurwerk in dus elke degelijke uurwerkmaker kan het uurwerk servicen en het glas vervangen, maar je krijgt er dan wel iets anders subdial wijzers op. Een service via de fabrikant gaat zeker meer dan duizend euro kosten. Mocht de wijzerplaat ook beschadigd zijn dan kun je alleen terug naar Montblanc en dan wordt het echt nog een stuk duurder.
Dank je voor de informatie. Zal zeker een berichtje sturen naar Koen.
De wijzers zijn aanwezig. Je geeft aan dat het uurwerk niet spannend is. Enig idee wat er in zit ?
Even terug, ik heb nog even goed gekeken en ik ben er nu vrij zeker van dat dit een replica horloge is. Referentie 7002 verwijst naar een time only horloge, en het serienummer 39081 komt voor op allerlei verschillende replica horloges van Montblanc. Kortom, foute boel.
Enige bron verwijzing wellicht ?
Hier is een zelfde exemplaar met exact hetzelfde serienummer, dat kan dus niet:
Ander horloge met hetzelfde ref. en serienummer:
Nog eentje
Made Swiss
Heel scherp, hahaha!
Het “stainless steel” zou dat al niet vragen op moeten roepen?
Dat zie je toch zelden op dure horloges staan?
Meisterstück zonder umlaut? LOL
Er zijn zeker aanwijzingen om verder te onderzoeken. Dit zullen we morgen doen en dan ook gelijk de case openmaken.
Ik ben benieuwd wat voor case dit gaat worden, fake or the real deal?
Vast geen beauty-case.
Ik vrees het ergste Roy dit is een replica denk ik