Wow, da’s nog eens een kado. Gefeliciteerd op voorhand.
Ik begrijp dat dit horloge is uitgebracht ter ere van de 190e verjaardag van de chronograph. Gelukkig hoef je niet te wachten tot de 190e huwelijks jubileumdag, dus in dat licht valt 3 maanden dan weer mee.
Ik lees al iets langer mee. Maar bij horloges in deze prijsklasse gaat het niet zozeer om details, maar om de ervaring; het gevoel dat je krijgt als je je klok koopt en draagt. Als mensen dan de klok waar je zelf zo blij mee bent gaan zitten afkraken, hoe goed bedoeld ook, doet dat juist afbreuk aan de ervaring.
Hoe en waarom iemand een horloge ‘ervaart’ is voor iedereen anders en TS zal denk ik geen mindere ervaring hebben met dit horloge.
En een horloge in deze prijsklasse moet uitblinken in de details! Of dat nou in complicaties zit of in meesterlijk uitgevoerde eenvoud en materialen. Het gaat juist om de details!
Ik zou er eerder nerveus van worden als de gleufjes van de schroeven geforceerd dezelfde kant op zouden staan. Lekker laten zo, het is een schroef en vast is vast!
Maak je nu geen zorgen over die schroeven, het hoort gewoon zo! Gebruik dit niet als smoes om je prachtige Montblanc binnen die drie maanden uit te pakken😀, dat mag niet😀. Voordat ik aan het conservatorium ging studeren was ik even (gediplomeerd) instrumentmaker en op dat gebied een akelige perfectionist, maar jouw schroefjes staan zoals moet, niet synchroon, gewoon netjes vastgeschroefd!
Als je je ervaring laat afnemen door een onbekende via een forum, dan heb je al verloren…
Ik schat @BMWX6M in als een type die zich daar weinig van aantrekt, mits hij toch hetzelfde ervaart. In het laatste geval kan hij nu, zo kort na de aankoop, er nog wat aan laten doen. 3 maanden later kan dat weer anders liggen.
Mooiste van het forum vind ik de eerlijke ongezouten meningen.
Natuurlijk mag je dat persoonlijk vinden, Robert en scherp gezien; maar er is geen schroefjesrechtstandregelement voor horloges.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat bij andere (top)merken het geval is en wat de eigenaar dan daarvan vindt.
Alvast gefeliciteerd met je Montblanc, en je jubileum! Maak er nou maar 3 maanden voorpret van, in plaats van creperen van verlangen
Ik denk dat je het wel een beetje in perspectief moet zien. Uitgelijnde schroeven moet je toch echt meer zoeken bij horloges van 10 tot 100 keer duurder. Lees mijn draadje van 2 jaar terug maar eens:
(en bekijk ook op de link watchmaking101)