Montblanc van 19 jaar oud op de Timegrapher

Maar je snapt dat vanwege de te hoog ingestelde lift angle de amplitude hoger uitvalt dan hij daadwerkelijk is?

4 likes

Zelfs dan is 323 graden geen garantie voor prellen toch? De kans erop is wel vergroot natuurlijk. Mijn Waltham heeft soortgelijke waarden zonder problemen (na een volledige service).

correct misschien daalt ie richting 50 als het uurwerk weer naar stilstaan van zoveel tijd weer loopt

dus een service beurt!!

1 like

Mannen met een auto die 10 jaar stil gestaan heeft ga je ook niet effe naar Barcelona en terug zonder een service en checkup :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Hier was ik ook benieuwd naar. Zegt het me wat? Nee eigenlijk niet. Kan iemand uitleggen wat de verschillende termen betekenen?:roll_eyes:

1 like
  • 16 s/d :laughing::laughing::laughing: naar een service

Zoals in de openingspost staat, afspraak staat. :+1:

Daar lijkt het niet op :thinking:

1 like

Ho ho, komt uit '40, respect voor de ouderdom. :stuck_out_tongue:

Ik ga weer in slaapstand :sleeping::sleeping::sleeping:

zie mijn eerste reply ( lezen en begrijpen is ook een vak :upside_down_face: )

Dus als ik het niet met je eens ben kan ik niet begrijpend lezen? Bedankt voor je hulp hoor! :thinking:

1 like

Prellen doet die pas rond de 350 graden.

?? :thinking:

Lijkt me heel verstandig

4 likes

Oke bijna tegen prellen aan bedoel ik.
Ideale amp. 270-300 horizontaal en 220-250 verticaal na een servicebeurt.

Nog een mooie uitleg van PeterLC hieronder :hugs:

Allemaal leuk en aardig maar je moet altijd kijken naar alle posities, niet alleen wijzerplaat omhoog
 Pas dan kun je er echt iets zinnigs over zeggen.

2 likes

Ideale amp. 270-300 horizontaal wijzerplaat omhoog/omlaag 2 standen en 220-250 verticaal in vierstanden na een servicebeurt dus totaal 6 posities.

Als de amplitude zover inzakt na een service dan heb je iets niet goed gedaan.
Verticaal moet zeker 260 zijn bij een modern eta uurwerk.

2 likes

Waar haal je deze informatie precies vandaan?

HR van jaren geleden.

Amplitude is ook afhankelijk of de opwindveer min. of max. is opgewonden dus hier wordt ook op geregeld bij een AD service in 5-6 posities.

220 is minimaal als de opwindveer een beetje is opgewonden.

Toch is het wel grappig om te zien dat je @Floris155 iets probeert uit te leggen over horloges repareren

3 likes