Al geruime tijd lees ik mee op het forum. Ik ben Ernest uit Limburg. Binnenkort zal ik mij netjes voorstellen met wat foto’s van mijn (bescheiden)
collectie.
Voor nu zou ik graag eens van jullie horen (lezen ) wat jullie mij over een horloge kunnen vertellen waar ik wel interesse in heb, eigenlijk niet of jullie het al.dan niet een mooi horloge vinden, want dat is natuurlijk heel persoonlijk. Dus meer wat jullie mij over de kwaliteit van horloge/uurwerk
kunnen vertellen. Zelf ben ik nl. geen echte kenner.
Montblanc Heritage Chronometrie Twin
counter date
Caliber MB 24.23 gebaseerd op Sellita SW 295-1
Ik vertel er eerlijk bij dat het horloge ongeveer 50% is afgeprijsd. Zonder deze korting zou voor mij het horloge echt boven budget zijn.
Vriend van me heeft vrijwel hetzelfde maar dan de time only. Ik lette nooit echt op montblanc maar puur optisch vind ik de kwaliteit erg goed ogen, viel me destijds echt op. Die van hem heeft een erg mooie zilveren sunburst dial, de opgelegde indices zijn mooi geslepen en de proporties zijn klassiek. Dun, verfijnd, deed me in de verte denken aan JLC. Open caseback handopwinder, echt niets mis mee ‘in het metaal’ qua kwaliteit en design. Uurwerken MB minder verstand van (weet niet precies wat ze met de Sellita base doen), maar Sellita is naast ETA een van de giga leveranciers van oerdegelijke uurwerken voor honderden merken: heb 1 Sellita in de collectie en die werkt prima.
Erg mooi. Weleens overwogen. Volgens mij was dit serie die door oud JLC man toen als eerste is gemaakt. Het merk staat qua horloges nog niet zo bekend, maar met dit soort horloges timmeren ze goed aan de weg.