Hallo allemaal,
Ik heb een lotje doublé sieraden gekocht en dit horloge zat erbij. Jullie als kenners weten vast of het het waard is om deze te laten repareren/ herstellen in oude glorie. Het heeft geen emotionele waarde voor mij, maar vind het wel gewoon een leuk klokje. Ik heb hier al gelezen dat Monté een b- merk van Breitling is geweest (als ik dat goed geïnterpreteerd heb). Verder: ik zie dat het horloge maar 1 wijzer heeft. Nu heeft mijn eigen horloge dat ook dus ik weet dat het kan, maar ik vraag mij af of het bij deze wel hoort (of dat ie gewoon kapot is). In het glas zwerft niet ergens een wijzer overigens, das dan wel weer apart. Iemand die dat weet? Heel graag info / advies als je die hebt
Bij mijn weten is Monté geen B-merk van Breitling, maar was een eigen merk van de Breitling importeur in Nederland.
Breitling heeft dus helemaal niks te maken met Monté.
Maar wellicht zijn er mensen hier die meer kunen vertellen.
Ik heb op het Breitling-NL hoofdkantoor in 2008 (was destijds nog een rijtjeshuis in Badhoevedorp!) zelf nog de allerlaatste NOS-batch Monté horloges van nieuwe batterijtjes voorzien. Maar het was echt een plakmerk van de familie Koster zelf. Zeker met defecten heeft dit horloge nul waarde.