Montiek betrouwbaar?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Montiek is een betrekkelijk nieuw Nederlands horlogemerk, zo blijkt ook uit de website. Ik vind dat ze prachtige horloges hebben en overweeg om er een aan te schaffen. Echter, als ik naar meer informatie zoek over de betrouwbaarheid van de horloges en de leverancier, dan blijkt het al een jaar stil rondom het merk.

Wie heeft ervaring met Montiek en kan mij adviseren?

Groet,
Paul

Hallo en welkom,

In de basis, is een Montiek horloge Chinees. Er zijn meer van dit soort merken, vaak met duur klinkende Duitse namen. Men hangt vervolgens een té duur prijskaartje aan dergelijke horloge, om de indruk van kwaliteit te wekken. In de praktijk, kan de betrouwbaarheid enorm tegenvallen. Er zijn voor het bedrag, dat Montiek voor hun horloges durft te vragen, veel betere alternatieven.

Succes.

Heeft weinig of niets met “een Nederlands merk” te maken. Heb er ook nog nooit iets positiefs over gehoord van liefhebbers.

hcptdg Schreef:

Heeft weinig of niets met “een Nederlands merk” te
maken. Heb er ook nog nooit iets positiefs over
gehoord van liefhebbers.

wel iets negatiefs??
vertel!

Orisfan Schreef:

hcptdg Schreef:

Heeft weinig of niets met "een Nederlands merk"
te
gehoord van liefhebbers.

wel iets negatiefs??
vertel!

Waarom moet hhcptdg “vertellen” over iets wat hij niet impliceert?

Orisfan Schreef:

hcptdg Schreef:

Heeft weinig of niets met "een Nederlands merk"
te
gehoord van liefhebbers.

wel iets negatiefs??
vertel!

Nee, nog nooit van wie dan ook iets over gehoord. Lijkt me een goed teken.

ik vibd em ook n relatief duur voor wat je krijgt. er zijn andere merken die dezelfde uurwerkjes gebruiken en er n stuk minder voor rekenen. misschien idee om daarvan reviews te lezen, dacht o.a. op wus.

Bedankt voor jullie reacties en bruikbare tips. Ik ga me verder orienteren.

Groet,
Paul