Dag allemaal,
Ik ben van plan om een horloge aan te schaffen bij Montredo. Echter op mijn vraag aan hun of men het serienummer op het factuur wil plaatsen krijg ik het antwoord dat men dat niet “kan” doen.
Wat vinden jullie daar van?
Groet,
Jozef
Dag allemaal,
Ik ben van plan om een horloge aan te schaffen bij Montredo. Echter op mijn vraag aan hun of men het serienummer op het factuur wil plaatsen krijg ik het antwoord dat men dat niet “kan” doen.
Wat vinden jullie daar van?
Groet,
Jozef
Bijzonder, en dit zou voor mij een reden zijn om hier niet te kopen.
Wat maakt dat uit? Je hebt je horloge (met serienr), je garantiepas en vaak gaat registratie online.
Leg eens uit…
Montredo is geen onbekende
Mijn ervaring bij Montredo (2 keer horloge besteld) is dat ze nieuwe horloges goedkoop aanbieden, de (aan)betaling accepteren maar dan pas op zoek gaan binnen hun grijze netwerk om een exemplaar te pakken te krijgen.
Dit is mogelijk de reden dat ze nog geen serienr op de factuur kunnen plaatsen?
De eerste keer ging dit overigens goed, maar bij de tweede keer lieten ze weten dat ze geen horloge konden leveren en werd mijn betaling teruggestort.
Beide keren via C24.
Heb daarom besloten niet meer te kopen bij Montredo, ondanks de goede prijzen.
Het maakt in zoverre uit dat ik zonder serienummer op het factuur niet kan bewijzen dat het betreffende horloge mijn eigendom is.
Groet,
Jozef
Omdat ik van een gerenommeerde organisatie een bewijs van aanschaf verwacht, en niet een generiek bonnetje. Ik heb een hoop geleerd van verzekeraars en hoe er na een brand naar eigendommen en waarde gekeken wordt.
Zo denk ik er ook over. Veel kopers denken er niet over na en kopen een klokje bij bijvoorbeeld Montredo. Niet nadenkend over eventuele situaties in de toekomst…
Nooit op deze wijze daar kopen. De reacties bovenstaand zijn zeer duidelijk.
Ik zou ff moeten kijken, maar volgens mij heb ik bij zowel Schaap en Ace geen serienummer op de factuur staan.
En als dan de factuur ook in rook is opgegaan?
Ik heb van elk horloge diverse foto’s incl serienummer, als bewijs dat ze van mij zijn. Daarop zie je automatisch de datum en tijd en zelfs kan je in sommigen heel duidelijk zien dat ik het ben.
Op de factuur van Ace heb ik het ref en LE nummer staan van mijn Speedmaster Apollo 11 50th anniversary.
Die snap ik, want dat is het artikelnummer in vele gevallen.
Degene die ik nieuw gekocht heb bij Ace en Schaap zijn de deur al uit, dus heb de factuur niet meer zie ik.
Olfert had er ook geen serienummer op staan, Baltic niet, Spinnaker niet, Montredo niet…
En de rest is 2e hands dus ook geen serienummer op de bankoverschrijving.
Ik heb het even nagekeken.
Alles wat via een grijze of een officiële dealer gekocht is door mij, staat een serienummer of uurwerknummer op.
Mijn advies? Blijf weg van Montredo. Ik heb vorig jaar meer dan 3000 euro overgemaakt voor een horloge die volgens de website na ongeveer 8 dagen in mijn bezit zou zijn. Bijna 5 maanden later heb ik het na veel loze beloftes (leugens) geannuleerd. Het duurde vervolgens 2 volle weken en 4 mails om mijn geld terug te krijgen.
Als je alleen maar altijd bezig moet zijn met worst case scenario’s en “wat als” situaties heb je geen leven meer.
Van mij ook.
Dit zal de reden wel zijn:
Je kunt achteraf ook de .pdf editen ![]()
Bij mij idem.
Weet je dit heel zeker?
Toch geen issue? Als de garantie maar goed ingevuld is kan een factuur in de vuilnisbak
Ben trouwens benieuwd of het topic verder gedoogd wordt met bevindingen over andere marktpartijen…
Heb je Montredo gevraagd waarom ze dat niet willen doen?