Mooi à la Iron Walker

Ik heb nu twee chronografen, 1 op komst. En twee modehorloges op komst. Het is nu tijd voor een herenuurwerk en zoek iets zoals de iron walker of klassiek Seiko: hoekige kast, ronde oplopende bezel, vlak saffier. Dial met sunburst of pikzwart. Geen numerals. Beetje betaalbaar. Quartz mag. Voor het juiste horloge wil ik best even sparen, maar duizenden euro’s voor een klokje gaat hem (nog…? ;-)) niet worden. Geen duiker, niet té dik, 40mm max.

Hebben jullie leuke suggesties?

1 like
6 likes

Mooie suggestie, neem ik mee!

1 like

Maurice Lacroix Aikon

2 likes

Dank je! Deze gaat op m’n longlist voor daarna, gave klok, iets te opvallend!

1 like

De Balticus Stardust? Beschikbaar in quartz voor een mooi prijsje en ik vind de kastafwerking van mijn exemplaar, hoewel ongetwijfeld niet op het niveau van de Iron Walker, erg goed.

https://balticus-watches.com/en/sklep/star-dust-without-the-date-green-dial/

1 like

Seiko SNXS77

Hoewel geen hoekige kast en geen saffier (niet standaard, wel los te krijgen) tikt het wel de rest van je lijstje af. Heel veel bang hoe the buck!

2 likes

Nog een mooie optie in quartz waar ik net aan denk: deze Dufa.

https://www.deutsche-uhrenfabrik.de/collections/wachsmann-df-9037/products/wachsmann-men-df-9037-11

1 like

Mooie klokken! Dank voor de tip!

Evt de PRX Powermatic 80 ! Heb je een topautomaat en ziet er prachtig uit voor relatief weinig geld…

Hier mijn PRX

Ps: die is te koop :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

Da’s idd exact het model wat ik zoek! Nadenken over de dial. Hoe werkt dat hier op hf überhaupt, handelen via forum? Wil je meer vertellen?

1 like

Dit was letterlijk het eerste wat ik dacht toen ik @Robmob’s verhaal las. Tissot PRX. Nuffsaid.

Ook in automaat verkrijgbaar voor 650 ballen of zo.

1 like

Hij laat me niet los… nu eerste keus denk ik. Heb je ‘m zelf?

1 like

Ja zeker sterker nog het is mijn foto :wink: :stuck_out_tongue:

1 like

Persoonlijk vind ik de Tissot wat strakker en zeker ook gezien het prijsverschil…succes met de keuze :+1:t2:

Wellicht is er voor beiden ruimte in m’n collectie. Kiezen van foto’s is ondoenlijk, op zoek naar een AD die beide merken voert :slight_smile: en zowel de PRX als de gentleman als de Aikon 39mm als 42mm heeft! Eerst gaan voor Quartz voor de WAF en stiekem inruilen voor automaat als ik het zeker weet…

“Nevel verwijderen” in LR? :wink: