Mooi eerste horloge gezocht

Die koop je tweedehands voor 'n scheet & drie knikkers. Wel niet ceramique, maarja…

3 likes

Wat @illewoare zegt, toch een horloge om over na te denken.


Oris heeft zeker bang for the Buck horloges. En een beurtje kost je nog geen €250 bij Oris service center.

2 likes

@Larsh,
Ik weet niet waar je woont?
Ik heb best wel wat horloges, waaronder de 65 & Colt. Je mag altijd komen passen als de juwelier 'n brug te ver is. Ze zijn alleen niet te koop😂

5 likes

En zonder de 64 uurs gangreserve ;).

Bedankt voor reacties!
Het is niet dat ik PER SE een Colt wil, maar ik vind dat design erg mooi en hij is nog enigszins “betaalbaar”. Qua design vind ik bijvoorbeeld een Rolex Submariner ook erg mooi. Een stalen band heeft dus zeker voorkeur. Colts van jullie zien er ook erg mooi uit, maar denk dat dat buiten mijn budget licht. 1350 (die tweede ad) is eigenlijk ook al te duur, maar welicht speelruimte. Wel schrikt me zoiets kopen bij een particulier een beetje af, je weet maar nooit wie en wat je voor je hebt. Juwelier komt dan toch vertrouwder over. Alleen jullie zijn dus niet zo te spreken over die eerste? Die juwelier zit trouwens best wel in de buurt, dus misschien maar gewoon even langs gaan en weet je meteen hoe die om de pols staat. (Zullen wel denken als daar een zeventienjarige alleen komt binnenstappen en naar een Breitling vraagt :joy:)

Valt echt wel mee. Dacht ik vroeger (de volle 6 jaar geleden toen ik nog 17 was :wink: ) ook altijd. Maar ze zien bij de juwelier heus wat gekkere dingen passeren dan een jonge knaap met een passie voor horloges. Een goede juwelier weet dat je eerste horloge een diepe indruk nalaat en wint met een beetje goede service een potentiele klant voor het leven.

2 likes

Formaat van je pols?

1 like

Van welke horloges die je hier ziet gaat je hard sneller kloppen? Droomde je altijd al van? Ik zou zelf nog even doorgaan met sparen… Ga je eerst een beetje meer verdiepen, bekijken, snuffelen bij Juweliers en kijk wat je echt aanspreekt aan een horloge. Welke band, welke kleur plaat, welk formaat, etc… ik vind een longines erg mooi als je wilt gaan voor rond de 1000 euro.

Eerste horloge? bang for the buck?

DS Action diver.
Is ISO gecertificeerd dus een echte diver.
Heeft ook het betrouwbare ETA 2824 uurwerk.
Ook te koop in zwart en is Swiss made uiteraard.

3 likes

Breitling is overigens wel berucht om duur onderhoud. En weet je zeker dat je voor je eerste echte horloge wel eentje wil met het DNA van een ander? Er gaat weinig boven het gevoel 'm zelf uit de stickers te halen. Voor jouw budget heb je hele mooie nieuwe Orissen, Longines, Tissots, etc.

Eens.
Met zo’n ETA 2824 ( Certina) zit je altijd goed.
Iedere goede horlogemaker kan dit uurwerk voor een
schappelijke prijs een service geven en dat is bij een nieuwe
pas na zo’n 7 of 8 jaar.

1 like

Mijn pols is redelijk dun, zal hem straks anders even opmeten. Maar 38mm zou denk wel kunnen, al is 41mm waarschijnlijk wel iets mooier. Ik denk inderdaad dat ik binnenkort gewoon even naar een juwelier ga, voor maten kijken en welke modellen ik mooi vind. Mijn “droomhorloge” is op dit moment een Rolex Submariner of een mooie Hublot. Maar dat is op dit moment gewoon totaal niet haalbaar, haha, dus een tijdloze (vintage) Breitling zou ik ook al super blij mee zijn. Iets nieuw kopen is natuurlijk altijd fijner, maar bij een horloge heb ik er minder moeite mee dan bijvoorbeeld kleding of een telefoon ofzo.
Die eerste Breitling die ik doorstuurde wordt het denk ik toch niet, de wijzerplaat is inderdaad niet enorm mooi, vergeleken met andere Breitlings, is die tweede inderdaad qua wijzerplaat fraaier.
Ik moet denk ik gewoon geduldig blijven en afwachten, al was de insteek eigenlijk wel voor mijn verjaardag, maargoed :wink:

Dit dus ! Topper ook in het zwart ( mooier…! ).

Saffier met AR en Solid Endlinks. Diver extension.
Swiss ETA 2824-2. Eigen smoel vwb uiterlijk !

2 likes

Bestaan die? :joy:.

9 likes

Als het ook quartz mag zijn dan is dit een leuk ding @ ‘maybe’ € 400,–.
Kan je lekker doorsparen voor een tweede horloge en geloof mij die komt er binnen 3 maanden :wink:

Of je houd budget over tbv de Zomervakantie in Lloret de Mar !

Oris aquis, 2ehands rond de 1000. In 43mm en 39,5-40mm mannenmodel al is de laatste moeilijk te vinden:

De Oris Aquis hierboven is zeker het overwegen waard! Heb er zelf ook één en het is een erg prettig en fraai horloge en wellicht een optie gezien je liefde voor de Submariner.

Vind je een Squale 1521 niet mooi als eerste horloge? 900 euro nieuw, maar voor 500/600 euro tweedehands te vinden.

Wellicht ook iets fijner om niet gelijk een horloge van 2000 euro te kopen als eerste, maar dat is natuurlijk mijn mening.

1 like

Bedankt voor reacties. Die Oris Aquis en Certine zijn zeker fraai, alleen vind ik die wel erg veel op een Submariner lijken, waardoor ik met dragen waarschijnlijk beetje een dubbel gevoel krijg. Ik koop dan liever nu een (compleet) ander horloge qua design, zodat ik hopelijk ooit als ik genoeg geld verdien, een Submariner kan kopen.
De bovengenoemde Squale heb ik net even opgezocht en word ik niet per se warm van. Het probleem is ook een beetje dat er zoveel aanbod is en dat dingen ook op elkaar gaan lijken. In mijn hoofd blijft de Colt op een of andere manier toch hangen, geen idee waarom. Maar die eerste van 995 wordt het sowieso niet, vanwege inderdaad de mindere wijzerplaat. Op die tweede ga ik misschien een bod doen, maar wat is een slim, maar wel serieus bod op die?
Ik had ook deze nog gezien: https://www.chrono24.nl/breitling/colt-a74350--id7795643.htm
Ziet er qua wijzerplaat en staat erg netjes uit en is een quartz, dus geen dure onderhoudskosten als ik het goed begreep? Die licht alleen wel weer boven budget, wat is op deze een slim, maar serieus bod?
Groetjes

Als je voor je eerste horloge al aan zo’n budget denkt, kies dan vooral voor een horloge waar JIJ blij van wordt. (want daar gaat het eigenlijk om)

Mocht dat straks nog steeds de Breitling Colt 38 zijn; deze Nederlandse juwelier biedt er een aan voor €995:
https://www.chrono24.nl/breitling/colt-38–automatic-professional-bracelet–id7980239.htm
Zit in Nijmegen, dus je kan er ook gewoon naar toe (met de trein, pa mee, uitje) om te kijken en te passen. (nee, ik ken de juwelier niet, die vind ik net online).

Toen ik 18 was kocht ik een brommer van mijn eerste geld. Ieder zijn ding. En een TV (dikke trinitron!) en een playstation …