Mooi eerste horloge gezocht

Hoi allemaal,
Ik ben een jongen die aankomende week achtien word en daarom een mooi cadeau voor zichzelf wil gaan kopen. Ik heb de laatste tijd redelijk veel gewerkt, dus ik hoop dat mijn budget toereikend genoeg is voor een mooi kwalitatief horloge. Ik dacht aan 750-1250 euro. Ik heb afgelopen jaren een simpel model gehad van Hilfiger, alleen deze ging constant kapot. (Wijzers schoten los, draaiknopjes braken af) terwijl ik er geen gekke dingen mee deed. Vandaar dat ik nu opzoek ben naar een kwalitatief betere klok. Ik heb al een beetje rondgekeken op chrono24 en de Breitling Colt 38mm leek me wel een mooi horloge. Een ouder model in mooie staat is wel te vinden voor 1000-1250 zag ik. Maar gaat zoā€™n horloge nog wel, zeg minimaal tien jaar mee?
Wel hoorde ik van iemand dat je dan te maken krijgt met erg duur onderhoud. (Beetje zelfde verhaal als met duurdere automerken) Ik ben totaal onervaren dus hoor graag wat jullie hierover denken en of jullie nog andere aanraders hebben.
Alvast bedankt!

2 likes

Dat klopt wel zo ongeveer helaas.

Aan de andere kant: over 5 jaar maakt 400 euro onderhoud je ook maar weinig uit.

'N Colt. Bang for the Bucks my friend!
Enne, altijd hier om advies vragen als je er een heb gevonden.

4 likes

Trouwens, kosten voor onderhoud verschilt heel erg per horloge. Een beurtje voor een Oris kost hetzelfde als een Breitling. Koop je een Breitling Chrono dsn heb je het al snel over 750 euroā€¦

Dat hangt er nog van af, als er een Sellita of ETA kaliber inhangt valt dit wel mee. Een manufactuur kaliber zal daarentegen bij beide merken wel wat meer kosten om te servicen.

Kijk eens naar Damasko DA38 (of zo), heeft een zeer stevige stalen kast. Nieuw rond de 1200ā‚¬, gebruikt rond 850ā‚¬.

Bedankt voor reacties. Mooie Colt heb je! Ziet er wel uit als een nieuwe(re), of niet?
Als het bij eens in de vijf jaar blijft, wil ik daar best wat voor betalen om hem in goede staat te behouden. Op Chrono24 had ik onder andere deze gezien:


en

Zien deze er betrouwbaar uit? Eentje is sowieso bij een juwelier, dus dat zal wel goed zitten neem ik aan.

@Larsh denk dat je met dit budget inderdaad al een mooi nieuw horloge in de trant van Longines-Damasko-Oris-Certina kan scoren, wat op zich ook een heel leuke ervaring is.
Interessant ook als je een Colt zoekt is hier het blauwe gedeelte te bezoeken, er worden vaak mooie exemplaren aangeboden voor een goeie prijs. Colt bestaat ook in Quartz, deze is een stuk goedkoper in onderhoud dan een mechanisch horloge.
Succes op de zoektocht :+1:

Vergis je niet in de meerwaarde van de tweede.
Betere wijzerplaat, extra band, box & papers.

Alles wat ik zo noem is al 100 p stuk bij Breitling.

Ps, de mijne is als nieuw, maar bijna 10 jaar oud. 41mm Colt, maar dat is wel 'n ander budget.šŸ–’ (zo tussen de 1400 & 2000, afhankelijk van de staat)

41mm is wel veel mooier, mooiere band enz enz.

kijk eens in het blauwe gedeelte, keus genoeg :innocent:

1 like

Aanrader: T.K. Breitling Colt 41 mm automaat van januari 2017 met blauwe plaat

2 likes

Prachtig, zo goed als nieuw, garantieā€¦

700 euro boven budgetšŸ¤“

1 like

Of hij doet mij een goed bod :wink:

2 likes

Weet je zeker dat de 38mm voor jou niet te klein cq. benepen is?

Als je kleine polsen hebt gaat dit prima maar anders zou ik voor een 41mm gaan!
Je wilt een flashy opvallende Breitling; met 41mm heeft ie zeker meer ā€œwrist presenceā€!! :sunglasses:

Ik raad je aan het horloge van je keuze zo compleet mogelijk te kopen (met papieren, doos, bandjes etc) en tevens om -zeker voor dit bedrag- erg kritisch te kijken naar beschadigingen.

Ik ben zelf geen Breitling liefhebber (noch kenner) maar mocht je een horloge op het oog hebben; post hier dan wat fotoā€™s zodat de Breitling liefhebbers er eerst een kritische blik voor je op kunnen werpen! :slight_smile:

Suc6!

2 likes

Mocht @Larsh zijn budget kunnen oprekken:

Dit is mijn ex, binnen 3 weken weer een zelfde terug gekocht. Ik zou het doen! (Wel je budget met 400 euro oprekkenšŸ˜‡)

Maar deze kan je blind kopen.

Best netjes toch? :stuck_out_tongue:
Aan TS: Zonder gekheid, als de colt echt het voor je doet zal ik iets doorsparen om een goed exemplaar te kunnen bemachtigen. Onderhoud voor een Breitling is duur als je het door de officiƫle dealer laat doen, maar vaak zit er een vrij standaard uurwerk in, dus hier kan je op besparen.
Wel zit er bij dat dealer onderhoud puik polijstwerk etc bij, dus het gaat wel verder dan een smeerbeurtje van het uurwerk.
Zelf heb ik een Oris Aquis gekocht iets meer dan een jaar geleden, zepf vind ik het een toppertje dus misschien is dat nog iets?

Bedankt voor reacties. Voor mij gaat het om behoorlijk veel geld, dus budget oprekken met 4-7 honderd gaat voor mij niet zomaar ā€œevenā€ zeg maar. Aan de andere kant geef ik jullie gelijk in het feit dat als je zoā€™n bedrag uitgeeft beter iets compleet kunt kopen, als het half goed doen zeg maar.
Maar het is nu eenmaal voor mij doen veel geld dus 1700 licht daar wel echt buiten, hoe mooi die inderdaad is. Of er moet ruimte voor onderhandeling zijn natuurlijk. Bij die van 995 staat wel doos aanwezig, dus toch wel of? Daarnaast neem ik aan dat als je een aankoopbewijs van juwelier hebt dat je daarmee wel kunt bewijzen dat het een originele betreft. Over de maat, ja ik ben vrij lang en wel slank, dus dunne polsen, 41mm zal inderdaad wel mooier zijn, maar ook dat is duurder.
Het is trouwens niet zo dat ik PER SE een Colt wil, maar die vind ik er erg mooi uitzien en vind Breitling wel een mooi merk.

2 likes

Top dan toch?

Ik zou toch een bod overwegen op die tweede.

Kijk maar in de blauwe afdeling naar een Rado! Erg gaaf horloge, nieuw, voor ā‚¬1300,-

Of nog eens iets anders! Excuses voor iedereen die zich stoort aan de sluikreclame :innocent: Prachtige duiker van een mooi zwitsers merk en binnen budget!

Een Colt is natuurlijk een specifieke stijl, als dat je ding is gewoon doen :blush: anders heb je toch spijt dat je iets anders gekozen hebt voor die paar honderd euro.

Van je keuzes vind ik de tweede ook mooier, alleen ben ik het niet eens met de aangegeven ā€˜zeer goede staatā€™ā€¦ Ik zie wat lijkt op een krasje op de lug linksonder. Daarentegen kan het ook een stofje zijn.

Wat vind je van de nieuwe Longines Hydroconquest, met ceramic bezel? Word waarschijnlijk rond de 1.4k geprijsdā€¦ Met een beetje korting van een dealer heb je een nieuwe met fabrieksgarantie Ć©n binnen budget.

2 likes