Mooi getik of getikt?

Soms, als het stil is in huis, luister ik wel eens naar het tikken van mijn horloge. Dat ieder horloge anders tikt, weten jullie inmiddels zelf ook wel. Maar bij tijd en wijle kan ik compleet vrolijk worden van dat schitterende, rustige tikken! Ik herken inmiddels aan het tikken welk horloge het is (mijn vriendin heeft me getest!).

Hebben jullie dat nou ook of ben ik de enige die wel eens luistert naar het tikken van zijn (zak)horloge?! Of moet ik toch maar ernstig aan mezelf gaan twijfelen?! :smiley:
En voor wie hier inderdaad wel eens naar luistert: vinden jullie het ook zo’n mooi geluid?
Ik ben oprecht benieuwd naar jullie reacties!!

Als ik s’nachts de slaap niet kan vatten, ervaar ik het getik van mijn Tauchmeister (Miyota 8205 Automaat) als erg rustgevend. Mijn Poljot vind ik overigens het duidelijkste en helderste tikken, maar die draag ik nooit s’nachts.

Groeten,

Stefan

hahahah grappig idd ik doe hetzelfde!! En ik ben ook getikt! hahaha

Ik heb zo`n dergelijk onderwerp laatst ook al aangehaald maar bij mij gaat het mede wat er onder de deksel zit en tikt!.

En dan de mechaniek snappen zeg maar (wat maakt het tikkent geluid!? Balanswiel gangreserve pffff

allemaal errug intressant!

grR

Kloink…Kloink…Kloink!
Een hol metalen geluid.
Dat beschrijft mijn Poljot Navigator denk ik het best.
Mijn Vostok Attache heeft een minzaam, rustig tikje. Werkt uitstekend onder je kussen na een stressvolle dag.

Getikt? Ja! Zijn we dat niet allemaal?
Dat moet toch wel als je steeds maar weer geld uitgeeft aan weer een ander klokje.

Ben benieuwd naar hoe een Zenith Defy Xtreme klinkt.
Had ik een ton dan kocht ik er een.

Gr.Gejo

Mijn beste,

Het mooiste geluid geeft mijn Longines Conquest. 'savonds om exact 11.55,20 uur verspringt de datum. Het zegt dan “KLIK” . Dit geluid is werkelijk een lust voor het oor. Fantastisch gewoon. Ik ben dan weer zo blij als een klein kind. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ja, mijn Fortis Pilot geeft precies 25 seconden na middernacht ook zo’n mooie "KLIK’’ als de dag/datum verspringt. Soms lig ik er gewoon op te wachten!! :slight_smile:

In ieder geval bedankt voor jullie geweldige reacties!! Ik weet nu weer dat ik geen psychiater hoef te zoeken! (of ik zou er een moeten zoeken voor ons allemaal tegelijk) :)-D

Mijn Laco Flieger zonder datumweergave geeft die klik ook iedere keer rond middernacht. (nooit opgelet hoe laat precies…)

Het ergste is nog dat ik het horloge altijd zo gelijk zet dat de datumverspringing op middernacht zal gebeuren. Terwijl er geen “raampje” in de wijzerplaat zit om die datum te zien…

Dit horloge tikt ook nog eens het duidelijkst en snelst van al mijn horloges. Het is de enige die ik aan het geluid zou herkennen.

Nou, het aantal horloge-gekken is dusdanig klein op de nederlands bevolking dat ik die opmerking over die psych nog niet zo stellig zou durven beweren;).

Zelf hoor ik het tikken van mijn horloges niet, zitten s’nachts in een horloge doos en dan hoor ik ze niet. Mijn vrouw zou er trouwens gek van worden, heeft een erg scherp gehoor. Ik weet nog wel dat toen ik echt klein was en bij mijn oma en opa logeerde dat ze zo’n tafelklok op het slaapkamertje hadden, daar vond ik erg rustgevend, samen met kikkergekwaak uit de sloot en in een doorgezakt bed, heerlijk was dat (ja, ja, vroeger was alles beter;)).

Groeten, Tom V.