Mooi hè?

behalve dat de sub dial een paar mm gezakt is zie ik weinig verschil met het oude Marine model van Stowa.
er is wel een groot prijsverschil nu nl. zo’n 1000 euro goedkoper :slight_smile:

Het blijft een CAD/CAM gerendered model natuurlijk, dat plaatje van GerardV… De positie van de 7 en de 5 klopt ook niet precies (WUS Stowaforum)…

Beetje lastig om al iets te zeggen van het bandje, niet? Ben vooral benieuwd naar de uiteindelijke ‘real-life’ uitvoering! Ga hem overigens niet kopen!

Jeroen, heb jij zo’n Stowa duiker ?

Zo ja, wil je er eens iets over vertellen, de kastvorm doet me een beetje aan de Samurai van Seiko denken, voor de rest gaat de vergelijking natuurlijk mank.
Ik heb al diverse malen naar die klokje zitten kijken…:D:D

Laten we het niet hebben over wat iemand eraan verdient.
Waar het hier om gaat, krijg je waar voor je geld?
Laat ik dit zeggen, is elk staal horloge boven € 1000.- niet te duur?
Maar daar gaat het niet om, het gaat erom wat je er voor over hebt.
Het model, uitvoering, ontwerp en modificaties ed.
En dat geeft jeeen goed gevoel en veel draag plezier.

Overigens om op stowa terug te komen, vind ik prijs kwaliteits verhouding OK.

André

Waar voor je geld en wat de maker+verkoper eraan verdienen zijn toch gekoppeld? Ik zou zeggen hoe meer van het laatste, hoe minder van het eerste!

Er zijn marges die bedrijven nodig hebben om van te bestaan.
Fabrikants Marge
Importeurs Marge
Retail Marge
De Marges voor de laatste 2 zijn vrij stabiel
Voor Fabrikant is dit anders hij bepaald uiteindelijk de +/- retail prijs.
bv. ontwikkelings en mal kosten, en de vraag waar wil hij zich profileren.

Mooi voorbeeld, waarom kost de nieuwe Bugatti 1.8miljoen en dat voor een auto!!!

Maar 1 ding is zeker, dat alle bedrijven ( gezonde) winst maken.
Daar danken vele hun baan aan.
Als we alles wisten kochten we niets meer.

Maar laten we het meer over horloges en techniek hebben, dan over wie wat eraan verdiend.

Andre

Hoi Lucien,

Op het STOWA-forum op WUS staan massa’s plaatje van de Seatime en het nieuwe model de Seatime Prodiver. Ook de site van STOWA geeft een goed beeld. Tenslotte zijn er nog een aantal topics op DZVL…

Ik heb een Seatime, met datum (zonder datum is niet meer leverbaar :(), zwarte wijzerplaat, zwarte duikring (verwisselbaar en in meerdere kleuren te bestellen) en een stalen band. De band is het beste voorbeeld van de prijs-kwaliteit-verhouding. Die is super afgewerkt (alles geschroefd), uiterst solide en voorzien van een duikextensie. De band is geborsteld en daardoor wel wat gevoeliger voor krasjes dan een gepolijste band. De kast van de Seatime is gestraald, maar detoneert nauwelijks met de band. De kast is verder inderdaad lomp, maar wat dragen betreft minder ‘hoekig aanvoelend’ dan een Seiko Samurai. De duikring heeft 60 klikjes (hadden er w.m.b. 120 mogen zijn). Datumschijf heeft exact de finish van de dial en een net subtiel lettertype, daardoor zeker niet storend. Luminiscentie is prima in orde, laatste modellen hebben ook een luminiscerend driehoekje op de duikring (hadden de eerdere modellen NIET (foei!)).

Ik ben der helemaal weg van!

Je hebt mij het tegendeel niet horen beweren. Overigens ging dit over horloges - de prijs hoort daar gewoon bij. Als een op zich aardig horloge van een of ander plakmerk wordt geadverteerd als “kost normaal 2500€, bij ons 175€” o.i.d. dan wordt dat toch wel aangegrepen als reden om 't niet te kopen…
(over & uit :wink: )

Ow, pardon, dan heb ik niks gezegd, ik ben niet zo op de hoogte van Stowa-modellen, dan heeft Dornbluth het gepikt…

groet

Ik denk niet dat er sprake is van ‘pikken’ door welke partij dan ook… Net als met B-Uhren, het design was vastgelegd (bijv. in militaire specificaties) en werd door meerdere merken uitgevoerd…

En dan nagaan dat iedere Veyron, Volkswagen 5 miljoen euro kost.

Het is gewoon een prestigeproject.

Bij Sauer zijn zijn ogen veranderd in euro tekens.

In december naar n prijs van n horloge geinformeerd, die is nu ff 300e duurder…
je kan veel vertellen, en bedenken maar…

Het betreft de DAY-DATE W GL42 KOST NU MET LEREN BAND 1900 PESOS!
En in dec dus 1600e.

De hartelijke groeten aan meneer Sauer

Betreft dit horloge:

De man heet SCHAUER. Ik vind dit overigens geen mooi horloge…

over de prijs zal ik me niet uitlaten , is wel zo veilig :smiley:
verder best een aardig klokje

Ik heb wel wat losgemaakt, met zo’n onschuldig itempje…

Je bent misschien in de war met Derk Sauer, ooit sociaal-democraat, 1 van de initiatiefnemers van de Stichting Doen!, die later naar Moskou is getrokken om daar de Russische Playboy op te gaan zetten, overigens met veel succes… dat is inderdaad iemand met dollartekens in zijn ogen. :wink:

Ja. Heel mooi!

Eerlijk gezegd hou ik meer van een horloge met opgelegde indexen…
Groet Peter

Nu “rustig” X( afwachten tot eind augustus - september. ::o

das best lang wachten…al is hij het wachten wel waard

Saai ding om te zien, de kunst is om eenvoud mooi uit te laten komen (zoals in de Japanse kunst), maar hier hebben ze plank compleet misgeslagen!

genesis