Mooi hè?

Kwam weer eens op de site van Stowa en zag dat ze een nieuwe Marine hebben, met Unitas handopwinder (met zwanenhals-regulering):

Kosten € 650 bij voorinschrijving of € 750 vanaf september.

Wat vinden jullie?
Gerard

Heel erg mooi maar vééééééééééééél te duur!!!

Vindt je Henrik, ik vind de prijsstelling erg scherp gezien de kwaliteit die Stowa aflevert.

Ok mannen, leg mij eens uit… Ik heb er niet genoeg verstand van om te kunnen beoordelen of het wel of niet te duur is. Waarom zou dit klokje wel/niet te duur zijn?

Mick

ik vind dit klokje niet duur, omdat de afwerking echt super is. Er wordt geen standaard Unitas uurwerk ingeknald, maar met de hand voorzien van Geneva stripes en met de hand geblauwde schroeven. Ook heeft ie een zwanenhalsregulering en een geschroefde onrust. Graveringen zijn in echt goud uitgevoerd.
Heeft ook saffierglas

Ook de afwerking van de kast is boven het gemiddelde bij Stowa.
Je hebt wel Zeno’s met dit uurwerk, maar dat is allemaal zo standaard. Ook de afwerking bij Zeno is stukken minder.

Als je één keer een STOWA in handen hebt gehad (Antea, Flieger en Seatime heb ik persoonlijk mogen aanschouwen) weet je dat het het geld meer dan waard is.

Jörg heeft het behoorlijk druk, hetgeen wel eens wil resulteren in matige bereikbaarheid. Jammer, maar laat het je niet weerhouden er een aan te schaffen…

Er zijn hier toch ook wel STOWA-eigenaren?

Ja, maar Stowa was toch altijd dat goede merk met historie en eigen ontwerpen die redelijk geprijsd waren? 650 en straks 750 euro vind ik te veel voor wat je krijgt, het uurwerk blijft namelijk gewoon eenvoudig, ondanks de versierselen.
Ik denk eigenlijk dat Jörg gewoon wat sneller rijk wil worden en met z’n prijzen achter Nomos aan rent.

Ik vind de prijzen nog alleszins binnen de perken… Wat U-boat doet is laakbaarder, vind ik. En wat Zeno betreft, met Stowa heb je voor een beetje meer een originelere klok (vind ik).

Ik wacht eigenlijk op de reacties van andere Stowa-eigenaren… :wink:

Bij Panerai betaal je ook 3000 euro voor een unitas.
Dan heb je nog Eberhard, Maurice Lacroix en die zitten allemaal boven Stowa qua prijs.
En gezien het handwerk wat erin zit vind ik de prijs zelfs laag.

Van die andere merken zijn we het gewend, van Stowa valt het me tegen. Natuurlijk is handwerk duur maar voor zo’n simpel horloge vind ik het echte een overdreven prijs.

wat stowa doet is echt onzin. di egeblauwde schroeven en die genfer streifen, dat kost een habbekrats meer om te produceren, en ze rekenen er vele malen meer voor door naar de connsument!

Dit lijkt me wel een redelijke prijs voor deze specs. Mischien dat ik hem in september wel ga kopen.
Ben dan wel benieuwd welk merk met deze specs goedkoper is???

Is toch normaal dat ze die dingen doorberekenen. En dat die dingen niets kosten lijkt me sterk. Anders had iedereen wel geblauwde schroeven en genfer streifen.
Ik heb gezien hoe ze dit doen en ieder schroefje wordt individueel geblauwd met vuur, dus geen chemisch blauwen.
Waar baseer je trouwens je bevinding op dat het ze extra veel doorbelasten aan de consument. Ik zie de prijsopbouw van een stowa nergens vermeld staan.

Bij Meistersinger kosten blauwe schroeven ook 50 euro extra

Jörg moet natuurlijk ook zijn Basel-stand terugverdienen :wink:

… en inderdaad Tom, een Eberhard heb je niet voor dat geld …

met dank aan Dornbluth…

groet,

waar ik dat op baseer, op eigen inkoop prijzen. en 50 euro is nog redelijk( met de normale omreken verhouding mnaar wat het kost om het te doen), maar om dan richting 600 a 700 euro te gaan is nog wel ff iets anders…

Ed Schreef:

met dank aan Dornbluth…

groet,

Waar haal je dit vandaan??

Stowa had dit model al veeeel eerder hoor (rond 1950!)

Is gewoon een wat ‘universeel’ model uit die tijd…

Een Meistersinger met een Unitas (zelfde afwerking) kost 950 euro en daar hoor je dan niemand over.
Ik denk dat je bij Stowa ook 50 euro zal betalen voor het blauwen van je schroeven.

als het verschil tussen wel en niet blauw-en 50 euro is, is het een nette doorberekening van de fabrikant.