Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.....Dreski kerst tip

Tussen al het high end geweld wil ik het eens hebben over degelijke horloges voor de kleine beurs. Nee het gaat niet over G-shocks. :wink:
Zo een twintig jaar geleden liep ik voorbij de plaatselijke juwelier. Mijn oog werd getrokken door een horloge van een merk dat je heel veel ziet maar niet zo vaak op het forum. Het betrof een gele Pulsar Chronograaf. Ik was in die tijd helemaal niet bezig met merken en kocht het horloge louter en alleen omdat ik hem super mooi vond. Hier een plaatje.

Tot op de dag van vandaag vind ik hem nog steeds mooi. Hij koste destijds zo een 150 gulden. (zucht
mooie tijden)
Pas later ontdekte ik de horloges in de duurdere categorie zoals Tag Heuer, Breitling en Omega. Ik werd eigenlijk steeds merk gerichter waardoor de Pulsar eigenlijk te veel in de doos lag. Het laatste jaar ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat een merk helemaal niet belangrijk is voor mij. Ik ben gewoon een horloge liefhebber en heb net zoveel plezier van een horloge van 20 euro als Ă©Ă©n van duizenden euros.
Gisteren kreeg ik de Veronica Gids binnen waar een horloge bijlage in zat. Er stond een horloge in dat meteen mijn aandacht had. Ik had de prijs en het merk nog niet gezien maar vond hem geweldig mooi. Het merk was Lorus en de prijs 75 euro! Ik wil hem graag eerst in het echt zien en de kans is groot dat ik hem ook aanschaf. Kwalitatief is dit merk van Seiko natuurlijk prima in orde. Sommigen zullen het merk minderwaardig vinden maar daar heb ik lak aan.
Hier is een plaatje.

Voor degenen die hem zoeken het typenummer is RF807DX9
Wie weet zie ik er straks wel Ă©Ă©n verschijnen op het forum. :wink:

1 like

Merken maken mij op zich ook niet uit, hoewel er wel een aantal zijn die erg begerenswaardige klokken maken :wink: .
Ik kijk vooral naar wat ik mooi vind in combinatie met mijn budget.

Echter, ik ben erg voorzichtig met quartzen; tegen de tijd dat ik een quartz klok weer wil dragen na een tijdje in de vitrine te hebben gelegen, moet ik eerst de batterij vervangen
 Probeer daarom maar niet teveel op quartzen te letten, hoewel er heel veel mooie zijn!

Is toch gewoon een mooie ens trakke chrono.

Het merk is pas interessant als je een horloge koopt om indruk te maken op een ander.

Klok ziet er zeker strak uit. En aangezien ik een klok draag voor mezelf en niet om wat anderen er van vinden, vind ik de prijs ook niet belangrijk (prijs heeft maar 1 criterium - kan ik het geld missen).

Helaas als ik meerdere horloges tegelijk zie, is het meestal de duurste die ik het mooist vind :frowning:

Ben het helemaal met je eens. Mooi hoeft idd niet duur te zijn.
Zie mijn laatste aanwinst.:wink:

Hoi,

Iets wat je gevoelsmatig direct bevalt en werkelijk mooi vind, is vrijwel altijd een goede keus. Het merkje erop zegt dan heel weinig verder, bovendien is Pulsar niet bepaald onbekend

Mooi voorbeeld van value for money lijkt me :smiley:

Er komt veel grof geweld voorbij, toch wie het kleine niet eert :wink:

Groet,

Nico.

wat een afgrijselijke klok L.R.
Snel aan mij verkopen

groetjes Lenno

dreski Schreef:

Pas later ontdekte ik de horloges in de duurdere
categorie zoals Tag Heuer, Breitling en Omega. Ik
werd eigenlijk steeds merk gerichter waardoor de
Pulsar eigenlijk te veel in de doos lag. Het
laatste jaar ben ik eigenlijk tot de conclusie
gekomen dat een merk helemaal niet belangrijk is
voor mij. Ik ben gewoon een horloge liefhebber en
heb net zoveel plezier van een horloge van 20 euro
als Ă©Ă©n van duizenden euros.

Toch kan ik dit niet helemaal rijmen met de snelheid van je aankopen en verkopen André.
Dat je een horlogeliefhebber bent daar kan ik me zeker in vinden.

Maar de snelheid waarmee je horloges weer verkoopt doet me vermoeden dat je maar kort plezier hebt van je aankoop.

Bij jou krijg ik altijd een beetje het idee dat je snel een drang hebt om iets nieuws aan te schaffen om een bepaald gevoel te voeden.
En dat je bezig bent met sparen voor het “grote” maar omdat je steeds van je spaarbudget snoept, kan je dat proces maar niet afronden.

+1 maar dat is positief bedoeld (tu) en heel begrijpelijk :smiley:

2006 Schreef:

dreski Schreef:

Pas later ontdekte ik de horloges in de
duurdere
categorie zoals Tag Heuer, Breitling en Omega.
Ik
werd eigenlijk steeds merk gerichter waardoor
de
Pulsar eigenlijk te veel in de doos lag. Het
laatste jaar ben ik eigenlijk tot de conclusie
gekomen dat een merk helemaal niet belangrijk
is
voor mij. Ik ben gewoon een horloge liefhebber
en
heb net zoveel plezier van een horloge van 20
euro
als Ă©Ă©n van duizenden euros.

Toch kan ik dit niet helemaal rijmen met de
snelheid van je aankopen en verkopen André.
Dat je een horlogeliefhebber bent daar kan ik me
zeker in vinden.

Maar de snelheid waarmee je horloges weer verkoopt
doet me vermoeden dat je maar kort plezier hebt
van je aankoop.

Bij jou krijg ik altijd een beetje het idee dat je
snel een drang hebt om iets nieuws aan te schaffen
om een bepaald gevoel te voeden.
En dat je bezig bent met sparen voor het "grote"
maar omdat je steeds van je spaarbudget snoept,
kan je dat proces maar niet afronden.

Ik spaar niet meer voor het grote omdat ik gewoon van veel variatie houdt. Ik heb de laatste tijd ook zeer weinig verkocht omdat ik nu gewoon weet wat ik leuk vind. Er zijn modellen bij die ik gewoon niet weg doe. Het “jagen” op horloges is voor mij de helft van het plezier en inderdaad dus een groot onderdeel van mijn horloge gekte. Verder probeer ik al mijn horloges zoveel mogelijk te dragen. Soms wel 3 verschillende op 1 dag. :smiley:
Ik zou momenteel niet weten welke ik nu uit mijn verzameling zou willen verkopen. Ondanks hints van leden die dat wel weten. :smiley:
Overigens draag ik nog heel weinig analoge klokken. Ik had gisteren mijn Orient Mako XL om maar bij thuiskomst moet ik meteen weer een G-Shock om. Ik ben gewoon een beetje gek. :wink:

Ik wissel ook meerdere malen per dag en ach, deze afwijking
is gezonder dan de afwijking met de regenjas.:smiley:

HĂ©Ă©l wat gezonder :+

Bij mij zijn het buien. Soms twee verschillende horloges per dag.
Maar nu al sinds de binnenkomst twee en halve week geleden, die verrassende Omega multifunction elke dag om. Het ding bevalt veel beter dan ik ooit had verwacht.
En ik maak dankbaar gebruik van de extra functies, alarm en countdown timer.

Dus ik snap een beetje de G shock manie wel.
Soms is het leuk om een heel functioneel (en betaalbaar) horloge om te hebben.
De hoeveelheid G shocks zoals André ze verzamelt zou mij dan wel teveel zijn.
Dat heb ik ook met andere horloges hoor. Ik wil kunnen overzien wat ik heb, anders wordt een hobby eerder een belasting (of obsessie), dan liefhebberij.

Dat is echter persoonlijk. Wat voor mij vaak van doorslaggevend belang is, blijft het “value for money” gevoel. Voor mij dus niet het dikste laatste 2010 model uit Zwitserland voor een absolute eindprijs. Dat is voor anderen. Zoiets koop ik dan liever wanneer de “hype” eraf is, en de klok de eerste belangstelling al heeft verloren. Want wanneer het ontwerp van een bijzondere klok voor mij tijdloos is, maar het moment van aankoop me niet veel uit. Voor de prijs echter, maakt dat vaak hĂ©Ă©l veel uit :slight_smile: De “kop” is dan lekker van de klok af :wink:

En in dat geval is fantastisch mooi, helemaal niet zo duur meer 8 -)

Voor mij is ook dat een deel van de hobby, zoveel mogelijk horloge (van onberipelijke kwaliteit), voor je Euro’s zien te scoren.
Maar nu even niet meer, met de aankoop van de Omega is het even prima zo.

Groet,

Nico.

Ha ha ha :smiley: Lol:D

lenno Schreef:

wat een afgrijselijke klok L.R.
Snel aan mij verkopen

groetjes Lenno

Herkenbaar

Ik heb hetzelfde met een citizen uit de gulden-tijd. Deze was jarenlang mijn vakantiepartner.

Ik heb ook nog een lorus uit de guldentijd. Maar die draag ik nooit meer

Voor die prijs zeker een mooi uitziend horloge! Op de een of andere manier doet het me meer aan een flieger denken dan aan een duiker, hoewel ie een duikersring heeft en geen tachymeter ofzo.

Maar ik probeer mezelf een beetje in te houden. Er zijn zoooveel mooie horloges, dat ik me hoofdzakelijk richt op mechanische klokjes. En daar zijn er ook niet bepaald weinig van :wink:

zag gisteren ze Pulsar:
http://www.pulsar-uhren.de/index.php?mapid=detailseite&mandantid=2&lan=1&produktid=3006

Ook hier een voorbeeld van mooi hoeft niet duur te zijn.
Kost de 1/2 van een Seiko Sportura, maar de looks zijn volgens mij aardig gelijk.
Het zou mij ook niets verbazen als ze van dezelfde productielijn komen.

Groeten,

Marco W

Jouw Citizen mag gezien worden. Mooi horloge! En die Lorus is beslist een leuke chrono. Voor 75 euro kun je daar geen buil aan vallen. (tu)

Ik heb inmiddels 5 horloges die ik geregeld draag. Allemaal onder de 100 euro. Toch vind ik ze mooi hoor! Leuke tips verder. Hebben jullie er nog meer?

Groeten

De horloge van het merk MAX, vind ik ook erg mooi en niet duur!

Layka Schreef:

De horloge van het merk MAX, vind ik ook erg mooi
en niet duur!

mmmmmmmm
fotos? En twee posts? Je verkoopt ze toch zeker niet? :smiley:

O wacht. Je bent verbonden met www.horlogestad.nl.

Weinig subtiel hoor. :wink: