Mooi horloge maar kwalitatief uitermate teleurstellende naam

Ik wauw dat ik er zo goed in was! :smiley:

Tjonge die prijs ook

1 like

Bij het zien van deze klinkt in mijn hoofd de stem van iemand die mompelend “Hamilton” probeert te zeggen.

9 likes

Die naam vind ik best wel lekker bekken, nee dan moet je een Richard Mille hebben. Vragen ze wat is dat nu voor een horloge, "nou die heeft de buurman gemaakt en zo heet hij toevallig, ja joh het is een Fransoos. O ja, dan snap ik het " :wink:

Ja die arme man moest kiezen, het was blue monday en hij zat maar te dubben. Bolex, Lolex, Molex O Rolex dat klinkt wel lekker :rofl:. Maar is eigenlijk ook maar een betekenisloze naam dacht Hans Wilsdorf, maar ja je moet het beestje toch een naam geven, niet dan? :grin:

Jij krijgt ruzie met @PetraO, nee hoor maar ze is wel trots op haar Brunmontagne en trots dat ze is op die naam :smiley:

4 likes

De Chinese markt bestond nog niet, anders was het zeker Lolex geworden.

2 likes

Ik heb een Brunmontagne EN een Iron Annie. Ik vind ze allebei mooi en ze hebben een hartstikke leuke naam.
De enige naam die ik vreselijk vind is ‘Out of order’. Ik zie ze al een tijdje niet meer voirbij komen op Facebook, maar wat een gebrek aan humor spreekt uit die naam.

4 likes

Er zit schijnbaar toch wel enige gedachten achter
In 1908, Wilsdorf registered the trademark “Rolex”, which became the brand name of watches from Wilsdorf and Davis. He opened an office in La Chaux-de-Fonds, Switzerland. Wilsdorf wanted the brand name to be easily pronounceable in any language, and short enough to fit on the face of a watch. He also thought that the name “Rolex” was onomatopoeic, sounding like a watch being wound.

of deze uitleg
The second one , that seems to be more credible, tells that ROLEX is actually a merger of the words “ horlogere ” and “ exquisite ” that sounds in English like “ho ROL ogical EX cellence”

4 likes

Bijvoorbeeld. Of iets met Maurice of Robert of Pierre of Louis.

Maar nogmaals, niet gehinderd door enige kennis.

1 like

Topic kan dicht, we hebben een winnaar :joy::joy::joy:

2 likes

Die arme Felipe. Heel zijn merk het dal in geworpen.:joy::joy::joy:

2 likes

Ooit laten liggen in Taipei
Nog steeds spijt van
Arseprince

23 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

Integendeel, heeft nog nooit zoveel aandacht gekregen.

1 like

Negatieve reclame is ook reclame. De man achter Sapph lingerie had vrij agressieve reclamecampagnes. Motto was dat mannen simpel zijn en hun oerbrein niet kunnen negeren. Ze moeten ernaar kijken. Kijken is kopen.

Of dit, bron wikipedia: Hoewel Wilsdorf zelf altijd heeft volgehouden dat “Rolex” een betekenisloze naam is, gaan er vele geruchten dat hij de naam zou hebben afgeleid van de Franse woorden horlogerie exquise. 1 ding is zeker, hij heeft de naam lekker kort gehouden en tot in China weten ze hoe ze Rolex moeten uitspreken :wink:

Ik heb een horloge van het merk ugly. Rare naam maar mooie horloges

4 likes

Collega van me heeft er eentje, hij moet hem wel dragen want was ooit een cadeau van zijn vrouw. :upside_down_face: Vrijwel alle indexen vielen er gaandeweg af. Heb er laatst een stuk of 10 weer teruggelijmd. Is echt een heel erg goedkoop gemaakt horloge.

2 likes

Oh dat wist ik niet! Kijk, nog meer reden om er niet een aan te schaffen- zelfs als ze met een mooi model komen.

Dat lijkt me écht een broodje aap. Anders had hij er vast ook niet het volgende meteen onder gezet:

Oyster Perpetual
Superlative Chronometer
Officially Certified
Cosmograph

Bijvoorbeeld.

3 likes

Dat stond er een eeuw terug ook allemaal nog niet op hoor. Toen was het gewoon een horloge, nu - tja. But let’s not go there.