Geniaal, en schaamteloos gestolen.
Het verbaast me dat Czapek hier nog niet is genoemd.
Gave horloges hoor, maar de naam klinkt als een louche Slowaaks transportbedrijf.
Dat heeft meer met jouw vooroordelen ten opzichte van oost-Europese namen te maken denk ik… net als dat ik ook moeite heb met een Chinese naam op m’n horloge, zoals Seizenn. Hoe mooi het klokje ook mag zijn. En wie weet wat voor moois het betekent in het Chinees…?
Deze is mooi though !
Hamtun Kraken
Hamilton Khaki
Bagelsport.
Ik heb een Lobini Interlaken met het 5000A microrotor uurwerk. En ik moet zeggen dat ik er erg content mee ben. De band moet je snel ritueel verbranden, maar het horloge zelf, inclusief het uurwerk is zeer netjes. Zeker vergelijkbaar met een presage w.m.b.
Semi-on-topic: Ik heb een Orient (saturation diver) weggedaan vanwege het afschuwelijke logo dat ze hebben)
Ditvis een doe-het-zelf pakket
Tsja, daar kon mijnheer François Czapek ook niets aan doen toen hij het bedrijf oprichtte.
En als je niet zou weten dat een bepaald bedrijf heel goede en dure horloges maakt wat vind je dan van de naam Rolex? Persoonlijk vind ik het ook een beetje goedkope naam als je er objectief naar kijkt.
Te lange Franse namen. (Te lange) Nederlandse namen. Staudt. TW Steel. OOZOO. Dat wil ik allemaal niet op de wijzerplaat hebben staan.
En ja, daar is ie weer, mijn ‘pet hate’ Marcello C.
Verdacht van een ramkraak
Ook AliExpress spul.
Interessante vraag want dit is iets waar ik momenteel mee zit in de zoektocht naar de volgende aanwinst. Vind de horloges mooi met goede prijs/kwaliteit maar… die naam.
Squale (klinkt als iets wat een Chinees merk op ali zou bedenken)
Fortis (van die failliete bank)
En vooral Formex (klinkt als een tandpasta merk ofzo)
Ik weet gewoon dat ik me mateloos ga irriteren aan de naam van deze merken hoewel de modellen me dus erg aanspreken. Dus een nee puur wanwege de namen.
Beetje raar want je houdt van microbrands, met vaak rare nikszeggende namen, maar voor jou onbekende namen van echt mooie merken doen je besluiten deze mooie en kwalitatieve horloges niet te kopen.
Misschien moet je even in de geschiedenis van deze merken duiken.