Mooi horloge maar kwalitatief uitermate teleurstellende naam

Ja, sorry. Is puur persoonlijk gevoel natuurlijk. Wil niemand beledigen :slight_smile:

1 like

Heb ik gedaan en niks ten nadele van kwaliteit of historie. Maar dat zijn de gevoelens die ik erbjj krijg. En met name bij Formex baal ik daar van als ik de exemplaren bekijk. Maar t is niet anders.

8 likes

‘Drol ven’ :joy:

2 likes

Komt een heel eind, maar het is nog geen Felipe Pikullik. Ik moet bekennen dat ik daar ook achteraf nog een paar keer om gegniffeld heb, op volstrekt willekeurige momenten. Zo onvolwassen zijn we dan ook wel weer.

6 likes

BA111OD

Ondanks dat de horloges wel ok zijn.

ZTAGE

Isotope

Zo nog een paar, naast wat hierboven al genoemd is.

1 like

‘Feel Never’… Had graag de vergadering bijgewoond waarin deze naam werd goed gekeurd.

1 like

En Blancpain, is dat witbrood?

2 likes

Ja opgericht door Jehan-Jacques Blancpain dus niet een verzonnen merknaam.

1 like

Ik heb een beetje moeite met dit merk, best leuke horloges.

12 likes

‘Dikke’ horloges :joy:.

Los van alle Chinese ripoffs hier, heb ik een aversie tegen horlogemerken die ‘Voornaam-Achternaam’ zijn:

• Maurice LaCroix
  • Frederique Constant
  • Christopher Ward (alhoewel minder nu ze het niet meer voluit op de dial zetten)
  • Etc

Waarom precies weet ik niet. Wellicht omdat het op de dial snel te veel wordt. Wellicht omdat het me doet denken aan een egocentrische eigenaar/oprichter. Maar het bevalt me niet.

2 likes

Het doet waarschijnlijk niets af aan het gevoel wat je erbij krijgt. Maar dit zijn eigenlijk twee voornamen. Namelijk die van twee overgrootouders van de oprichters.

1 like

Oh, 2 egocentrische oprichters. Nog erger :wink:

Nee, het gevoel verandert inderdaad niet. Het is ook totaal niet rationeel. Maar hey, dat is heel deze hobby volgens mij niet.

1 like

Dit heb ik ook. Slaat nergens op en misschien moet ik ooit gewoon eens een horloge kopen van die merken (want ze hebben wel leuke spullen) om er overheen te geraken.
Christopher Ward vond ik het ergst, omdat de voornaam/achternaam niet in balans is. Chris Ward was beter geweest… maar hun nieuwe logo heeft het wel netjes opgelost.

2 likes

Ik associeerde het met een kapsalon vroeger in ons dorp genaamd Frederique Coiffures welke werd bemenst door 2 “nichtjes” maar nu ik sinds ongeveer een jaar regelmatig een klassieke FC draag heb ik me er overheen gezet want ik vind het een mooi en heel comfortabel dragend horloge.
De naam staat met een bescheiden font op de wijzerplaat, slechts aangevuld met “Geneve”

3 likes

Die FC van jou is ook mooi. Maar als er nu gewoon ‘Folkert’ op stond, dan was het beter.

2 likes

Qua horloges ken ik zo geen vreemde namen. Maar dat Chinezen er vreemde Engelse namen aan geven ken ik wel van een geval uit de audio. Zingali is een Italiaanse speaker fabrikant die ooit een speaker heeft uitgebracht met de woorden “client name” in de typeaanduiding. Het deed me ooit denken dat die Italianen geen idee hadden wat “client name” betekende. Of dat het de bedoeling was dat de naam van de klant er in gegraveerd zou worden ofzo. Het was hun meest upmarket lijn. Met een ovaal plaatje op de voorkant zie ik, waar vast de naam van de klant in gegraveerd kon worden. Maar om de hele lijn dan “client name” te noemen…

1 like

Wellicht is dat de oplossing. Een keer een paar van dergelijke merken uit het blauw trekken.

Je weet me te vinden als je van je FC af wil :wink:

1 like