Ik vond dit stukje over de samenwerking tussen Tudor en Breitling .
Misschien al eerder geplaatst hier op het forum maar voor mij was het nieuw
Mooi stuk wel, met coole foto’s van de uurwerken. En ook een mooie beschrijving van OEM partnerschappen en design allianties. Dank voor het opnieuw delen!
Was wel in zeven minuten te lezen ipv 11, en ze maakten op ongeveer een derde de fout you’re te schrijven in plaats van your. Zo jammer, dat.
Weer wat geleerd. Ik ben er nog niet uit wat ik ervan vind.
Ik vind het wel wat. De SOH II is niet veel duurder geworden als de SOH I, maar dan heb je wel een specialer uurwerk en met 70 uur power reserve. En nauwkeurig, mijn SOH II heeft een afwijking van 0.3 seconden per dag. Als ik hem veel draag heeft hij na 5 dagen nog geen seconden afwijking.
Het linkje in de tekst naar Rolex was voor mij ook leerzaam .
Pas sinds 2004 zou Rolex alles zelf maken , volgens de auteur .
In de loop van jaren zijn alle toeleveranciers opgekocht met een 20 tal productiefaciliteiten uiteindelijk in bezit en daardoor een volledige in eigen beheer gemaakt horloge.
Met alle grote groepen waar verschillende merken bij horen die uit gemeenschappelijke bronnen mogen tappen wordt het niet overzichtelijker .
Wie maakt uiteindelijk bijvoorbeeld de omega uurwerken tegenwoordig ?
Interssant! Bedankt voor het delen.
Is al lang geleden al geplaatst. Andersom maakt breitling ook gebruik van een caliber van tudor
Daar gaat het artikel over
zie foto’s
Heb ik vorig jaar idd gelezen en reeds gepost hier ergens inderdaad.
Vanuit bedrijfseconomisch perspectief is dat een interessant artikel. Eigenlijk is dit niet meer of minder dan de make-or-buy decision toegepast op horlogefabrikanten. Voor de geĂŻnteresseerden: hier vind je meer uitleg.