Heel erg bedankt voor de suggesties. Ik ben er uit: ik wil géén open voorkant. Achterkant wel. Ik vind horloges met een maanfase óf/en dag nacht indicator er erg mooi uitzien. Het budget heb ik omhoog gebracht (1500). Alleen t is nauwelijks te vinden. Ook moet de horloge 's nachts makkelijk te lezen zijn.
9343gunther Schreef:
Hallo , kijk eens op www.steinhartwatches.de
Veel (Swiss Made) horloge voor een betaalbare
prijs EN enorm veel keuze en variaties.Groeten uit Belgie
Lees dit dan eerst even…
Beetje boven budget , maar erg mooi !!
http://www.chrono24.nl/longines/master-collection-retrograde-moonphase-44mm--id2430630.htm
Of deze Oris artix
Beiden in zwart en witte wijzerplaat te krijgen , en met beetje speurwerk misschien nog wat goedkoper te koop ??
Vergeet Certina niet te bekijken !
http://www.certina.com/collection/mens-automatic-collection
Betaalbare en vooral kwalitatief erg leuke horloges. ETA uurwerken, en de DS modellen hebben 3 afdichtingen alleen al in de kroon.
DS Prince bijvoorbeeld is een erg fraai horloge. Open achterkant, de welbekende ETA 2824-2
Zie voorbeeld linkje:
http://uhrforum.de/certina-ds-prince-automatic-ref-c008-426-11-057-00-a-t29928
Ja SanderCertina! Dat zijn nou precies de horloges waar ik al naar keek. Vooral die Longines. Alleen mijn budget was in eerste instantie 1000. Verhoogd naar 1500. En ik ga het nu niet nogmaals verhogen. Die Oris is ook mooi. Even kijken ofer goedkope adresjes zijn.
Een horloge moet een beetje tegen een stootje kunnen en bv goed waterdicht zijn , dit zijn in mijn ogen net zo een belangrijke zaken als alleen mooi. De horloges met maan fase zijn erg mooi maar niet echt praktisch ,en zeker niet om mee te sporten o.i.d., dan zijn zaken als een schroefkroon , en safierglas veel praktischer en sportiever. Zoals mijn naamgenoot al aangaf heeft Certina mooie degelijke modellen met een zeer goede kwaliteit / prijs verhouding , er zijn zo nog een aantal Zwitserse merken die dit hebben , zoals Tissot , Hamilton , Mido , enz… Dus wil je gaan voor een goed degelijk zwitsers horloge voor rond de 1000 euri , zou ik het bij dit soort merken zoeken , en je niet blindstaren op open hart , of maan fase horloge .
S6 met zoeken 
Ik draag mijn horloge niet tijdens sporten/douchen. Is een maanfase echt zo kwetsbaar? Staat Longines bekend om z’n goeie kwaliteit? Die mooie met maanfase heeft wél saffierglas
Zwitsersehorloge Schreef:
Ik draag mijn horloge niet tijdens
sporten/douchen. Is een maanfase echt zo
kwetsbaar? Staat Longines bekend om z’n goeie
kwaliteit? Die mooie met maanfase heeft wél
saffierglas
Longines is een goed Zwitsers horlogemerk met een goede reputatie en erg mooie modellen in mijn ogen. Een maanfase is niet zo kwetsbaar op zich volgens mij ( anderen hier weten dit wellicht beter ) maar hoe meer wijzers / knoppen tandwieltjes en andere bewegende delen er aan een mechanisch horloge zitten , des te kwetsbaarder en voorzichtiger je er mee moet zijn.
Dit model Longines is idd erg mooi en te verkrijgen in 41 mm en 44 mm diameter lees ik , wel belangrijk is dan je polsomtrek ( vermoed dat de 44 mm wel stukje mooier oogt ) en bij de witte uitvoering zitten de prachtige geblauwde wijzers. Ook zou er tussen de twee een behoorlijk prijsverschil mogen zitten lijkt me, maar kan dit zo snel niet vinden. Als je echt interesse hebt , loop even binnen bij een Longines dealer om in het echt te zien , dan zie je de verschillen pas echt goed, en hoe het horloge om je pols zit natuurlijk.
sanderCertina Schreef:
Zwitsersehorloge Schreef:
Ik draag mijn horloge niet tijdens
sporten/douchen. Is een maanfase echt zo
kwetsbaar? Staat Longines bekend om z’n goeie
kwaliteit? Die mooie met maanfase heeft wél
saffierglasLongines is een goed Zwitsers horlogemerk met een
goede reputatie en erg mooie modellen in mijn
ogen. Een maanfase is niet zo kwetsbaar op zich
volgens mij ( anderen hier weten dit wellicht
beter ) maar hoe meer wijzers / knoppen
tandwieltjes en andere bewegende delen er aan een
mechanisch horloge zitten , des te kwetsbaarder en
voorzichtiger je er mee moet zijn.
Dit model Longines is idd erg mooi en te
verkrijgen in 41 mm en 44 mm diameter lees ik ,
wel belangrijk is dan je polsomtrek ( vermoed dat
de 44 mm wel stukje mooier oogt ) en bij de witte
uitvoering zitten de prachtige geblauwde wijzers.
Ook zou er tussen de twee een behoorlijk
prijsverschil mogen zitten lijkt me, maar kan dit
zo snel niet vinden. Als je echt interesse hebt ,
loop even binnen bij een Longines dealer om in het
echt te zien , dan zie je de verschillen pas echt
goed, en hoe het horloge om je pols zit
natuurlijk.
Vooral de laatste tip, ga gewoon langs en kijk hoe ze staan! Op internet en computer kan een horloge zo anders eruit zien als op je pols::o
ik weet niet of t al ter sprake is geweest, maarag t ook n occasion zijn?
er zijn moonphase chrono’s die misschien op t randje haalbaar zijn met t budget.
dacht dat ook omega en longines dit type uurwerk hebben gebruikt.
marnix.moed Schreef:
ik weet niet of t al ter sprake is geweest, maarag
t ook n occasion zijn?er zijn moonphase chrono’s die misschien op t
randje haalbaar zijn met t budget.www.chrono24.com/en/armandnicolet/tramelan-calenda
r-chronograph-moonphase–id2427124.htm?dosearch=tr
ue&query=moonphase+chronograph&resultview=list&sea
rchexplain=1&sortorder=1&suchen=Search&dosearch=tr
ue&urlSubpath=/search/index.htmdacht dat ook omega en longines dit type uurwerk
hebben gebruikt.
Je had maar de eerste reactie hoeven lezen om het te weten. Bovendien is het topic al 2 weken stil.
Bert1 Schreef:
marnix.moed Schreef:
ik weet niet of t al ter sprake is geweest,
maarag
t ook n occasion zijn?er zijn moonphase chrono’s die misschien op t
randje haalbaar zijn met t budget.www.chrono24.com/en/armandnicolet/tramelan-calenda
r-chronograph-moonphase–id2427124.htm?dosearch=tr
ue&query=moonphase+chronograph&resultview=list&sea
rchexplain=1&sortorder=1&suchen=Search&dosearch=tr
ue&urlSubpath=/search/index.htm
dacht dat ook omega en longines dit type
uurwerk
hebben gebruikt.Je had maar de eerste reactie hoeven lezen om het
te weten. Bovendien is het topic al 2 weken stil.
Je hebt gelijk, overheen gelezen…
Op vakantie geweest, was/ben een inhaalslag aan het maken