Sinds een maand draag ik een simpele Fossil horloge en voor het sporten een Casio van 25 euro. Sinds ik dit horloge heb ben ik mij gaan verdiepen in de mechaniek van horloges. Quartz, Automatic, Automatic Quartz etc… Ik ben horloges gaan waarderen, en heb het gevoel dat er een verslaving zal ontstaan.
Ik wil nu al een nieuw horloge, en dan het liefst een automatic, vanwege de mooie mechaniek. Om een indicatie te geven van mijn smaak: Ik ben nog onder middelbare leeftijd dus de horloge mag sportief zijn. Open gedeelte is mooi, leren band is ook erg prettig.
Mijn voorkeur:
Automaat mechanisch
Een open gedeelte, bewegende delen zien
Zwitsers ! (voor het gevoel) is niet erg als er iets anders is
Mag extra functies hebben, bijv maanden/dagen
Chronograaf zou mooi zijn
MAX 1000 euro
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en wacht met smart af. Ik heb zelf ook al gezocht en Tag Heuer vond ik erg mooi, evenals Oris. Helaas wil ik niet zoveel geld uitgeven voor een horloge. Ik heb het gevoel dat er of goedkope standaard merken zijn of dure die ineens duizenden kosten. Een tussenweg kon ik niet vinden, vandaar dat ik om jullie hulp vraag!
Leuk dat je opzoek bent naar een mooie klok. Zoals je hebt gemerkt is het niet gemakkelijk om een keus te maken. Zeker niet als je de voorkeur geeft aan een Zwitsers horloge met een open hart. Is het een idee om een 2e hands horloge te kopen of wil je per se een nieuwe horloge? Met een 2e hands zou een Oris of Tag wel in de buurt kunnen komen.
Oef dat is nog al een combinatie. Open gedeelte in combinatie met chronograaf zie je niet heel veel. De enige die mij zo te binnen schiet is deze Junkers 6520-2 (maar dat is een hand opwinder):
Waarom zou je ‘iets’ willen zien, terwijl je ALLES kunt zien B)-
Verder voldoet ie aan weinig van je eisen:
-handopwinder
+volledig open
-Duitse assemblage/controle, (Russisch/Chinees kaliber)
-geen extra functies
-geen chronograaf ::o
+leren band (2 zelfs)
+nog geen 1/3 van je max.prijs
into the bargain: veel opmerkingen -/+ van de buitenwacht over dit horloge:)
Tissot seastar 1000 chronograph is ook erg mooi, metaal of rubber, blauw of zwart! Voldoet helemaal aan je eisen, geloof dat de prijs ook rond de 1.000 ligt, maar dat weet ik niet zeker meer.
Tissot seastar 1000 chronograph is ook erg mooi,
metaal of rubber, blauw of zwart! Voldoet helemaal
aan je eisen, geloof dat de prijs ook rond de
1.000 ligt, maar dat weet ik niet zeker meer.
Let wel dat die 49mm is. Niet bepaald een formaat dat voor iedereen acceptabel is.
Over het algemeen vind ik Zwitserse horloges met open heart of skeleton niet echt sportief ogen. Heb je je wel eens verdiept in Orient horloges? Ze maken hun eigen zelf en de kwalitiet is zeer goed en betrouwbaar. Kost je ook nog niet zoveel. Hieronder een paar voorbeelden. Een leren band zit er zo op dus staar je niet blind op de stalen band.
Zou zelf eerder voor een open achterkant kiezen dan een opengewerkte voorkant. Een open voorkant is toch redelijk onconventioneel. Zelf vind ik het er nogal rommelig uitzien en het doet me een beetje denken aan wat goedkopere Chinese horloges. Alsof die heel graag willen bewijzen dat het echt, echt, écht mechanische horloges zijn, echt waar, kijk maar, het beweegt aan de voorkant, echt waar, serieus.
Een horloge met een open achterkant is wat discreter en is daarom ook beter draagbaar, denk ik.