Mooi nieuw boek over Vintage Watches

Hoi Guillaume, sorry dat ik je niet meteen kon antwoorden. Tijdgebrek :grin:

Wat betreft de verhouding tot de werkelijkheid van de prijzen, is het heel moeilijk/ niet mogelijk/ om daar een sluitend antwoord op te geven. De werkelijkheid verandert voortdurend en ook tussen de USA markt en de markt in Nederland zitten natuurlijk verschillen.

De prijzen genoemd in dit boek zijn gemiddelde richtprijzen, zoals de erkende expert (schrijver van het boek) deze ervaart. Ze zijn wel bijgesteld (volgens de introductie bij het boek) tot aan 2017.

Ik denk dat je ze als richtlijn best kunt gebruiken, maar wel altijd in combinatie met de andere bekende bronnen. En vanzelfsprekend rekening houdend met de conditie van het specifieke horloge waarvoor je op dat moment het boek zou raadplegen.

Groet, Harry :relaxed:

1 like

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.

Ik zie nog wel eens van die richtprijzen die helemaal niet aansluiten bij de huidige marktprijzen, vandaar mijn vraag. En zeker niet als de eerste druk van een boek een aantal jaar geleden is; die vintage prijzen blijven elk jaar over de hele linie maar stijgen volgens mij.

1 like

hi Bidle, hier een fotootje van de voorpagina, misschien helpt dit je. oke marino

3 likes

Dank voor het delen!

1 like

Je hebt helemaal gelijk, vandaar ook het voorbehoud dat ik in mijn antwoord maakte. Het boek wat Marino @Ukraine aanhaalt is voor heel veel verzamelaars hetzelfde als de Bijbel in het Christelijk geloof… :grin: ‘The Shugart Guide’. Komt ieder jaar uit en is gewoon een fantastisch gaaf boek om te hebben! :+1: :relaxed:

1 like

Verdorie, ik dacht dat ie pas 4 augustus kwam, blijkt dat ie al bijna een week in Nederland is :joy:

Gelukkig werk ik daar 2 minuutjes vandaan :slight_smile:

1 like

Ik heb hem ook gisteren al ontvangen, is leuk leesvoer!!

1 like

Geloof ik graag en voor 't geld hoef je het zeker niet te doen (in vergelijking met andere boeken)

1 like