Mooi nieuw boek over Vintage Watches

Dit wil ik graag even met de liefhebbers van vintage horloges delen.:blush:

Gisteren binnen gekregen van Bol.com, maar moest uit de USA komen, dus duurde even.

Mooi boek, geschreven door Dean Judy; in de USA een autoriteit op het gebied van vintage horloges.

Het is een gloednieuwe herziene heruitgave uit 2017, van het boek dat Dean Judy in 2004 al publiceerde.

Het is een praktisch geschreven informatief boek. Zeer geschikt voor beginners, maar zeker ook voor gevorderde verzamelaars. Dat laatste mede ook vanwege de richtprijzen, die bij de horloges staan vermeld. Wel in dollars, dus even omrekenen.

Het boek behandelt zowel zak- als polshorloges.

Rijk geïllustreerd met meer dan 1000 kleurenfoto’s over 256 pagina’s en veel tips, over o.a. aankopen en verkopen, waar je op moet letten, fakes en ook algemene technische informatie. Verder nuttige adressen… in de USA natuurlijk… :grin:

Ik heb veel horlogeboeken en zou dit boek met een gerust hart aanbevelenswaardig willen noemen voor de liefhebber. Voor 30 Euro te koop bij Bol.com :relaxed:

Hier wat foto’s:

18 likes

Supergaaf!

1 like

Dat is een prachtig boek Harry. Een waardevolle aanwinst voor je verzameling. :thumbsup:

1 like

Dank voor het delen, heb hier eigenlijk al veels te veel boeken. Echter deze er ook maar bij nemen!

2 likes

Tof! Denk dat ik deze maar moet bestellen. Voor de prijs is het 't gokje wel waard. Geen gekke prijzen zoals die Mondani boeken :joy:

2 likes

Mijn beste,

Interessant!!
Ik heb al een ruime bibliotheek aan horlogeboeken,
Maar wellicht komt er een aanvulling!!
Dank voor het delen. :open_book::notebook_with_decorative_cover::closed_book::green_book::books::bookmark_tabs:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Het mist wellicht de flair van de “bekende” koffietafel boeken, maar ziet er desalniettemin interessant uit! :ok_hand:
Thanks for sharing

1 like

Ziet er interessant uit. Worden onze Japanse vrienden ook nog genoemd of gaat het vooral over Zwitserse horloges?

1 like

Ja, is echt een leuk boek. Japan komt er ook in voor natuurlijk, voor zover dat kan in een Amerikaans boek :grin: Er staan een stuk of vijf Seiko’s bij de 'S ’ vermeld, met foto’s en waardebepaling :relaxed:

2 likes

Top, hier gaat ook een bestelling richting Bol.com.

Overigens heb ik heel weinig met klokjes tot ongeveer 1940, hoop dat dit dan ook vooral gaat over de 50 jaar daarna…? :grimacing:

1 like

Interssant boek voor een schappelijke prijs.

Hoe verhouden die richtprijzen zich een beetje met de werkelijkheid?

1 like

Dank voor de tip, ligt over twee weken ook op mijn deurmat!

1 like

hallo waarde vriend, mooooooi boek staan er ook de ooit geproduceerde aantallen in van de types van de horloges, want dat is leuk om te weten.

1 like

Hallo Marino, helaas staan die aantallen er niet in. Zo ver gaat dit boek niet. Zou wel interessant zijn, om te weten hoe zeldzaam onze klokjes uiteindelijk zijn :relaxed:

hello klokkekgek, niet om het een of ander ik heb zon boek 1250 pagina’s dik met us prijzen maar die kun je omrekenen
wat ook gezellig is de prijzen en heleboel info. over pocket watches,niet te geloven niet alleen maar prijzen van hele goede kwaliteit ook als ze wat minder zijn , meestal 3 kolommen met de prijzen. echt heel mooi. mag je wel een keer lenen, je bent een goei mens, daarom, altijd steun van je gekregen, daarom streepje voor jij bij mij. ha ha marino. ik ben ook maar een gewoon mensje.

1 like

Klinkt goed.
Heb je wellicht ook een titel van het boek?

1 like

Helaas al m’n kadotjes al Gehad, dus zelf maar besteld :joy:

1 like

Hello @Ukraine Dank-je-wel Marino! Dat waardeer ik heel erg! We houden contact man! :+1: :relaxed:

Je zult er geen spijt van hebben kerel!

1 like

Erg mooi boek!

1 like