Even jullie hulp nodig inzake een bandenkwestie. Sinds kort in her bezit van een mooie Yema Rallye / Rallygraf.
Nou is dit horloge gekomen op een zwarte sportieve band die een vorige eigenaar er speciaal voor heeft laten maken. De zwarte band maakt imho dat de wijzerplaat wat naar de achtergrond verdwijnt terwijl juist deze eruit zou moeten springen. Oordeel zelf.
Ja hoor. Ik vind het rood iets teveel knallen. Los van dat ik dit specifieke bandje niet je-van-het vind, leidt een dergelijke kleur ook af van het horloge zelf. En dat heeft deze niet nodig.
De wijzerplaat met rode strepen, het crème passe-partout, de typische vormen, de finishvlaggen, de blokindices en de chronowijzers met driehoeken erop vind ik zo sprekend, daarvan word ik niet afgeleid door een knallende band. Integendeel, juist met de zwarte band vind ik al die spetterende details een beetje wegvallen in een zee van zwart: band en wijzerplaat. Hij wordt dan over de hele linie juist weer wat gewoontjes. Bordeauxrood vind ik niet sportief genoeg voor dit horloge.
Contrasterende stiksels vind ik, tenzij ton sur ton, juist schreeuwerig, en associeer ik met moderne patserige auto’s met leren bekleding en mannen met schoenen met contrasterende veters. Maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk, en ik weet dat de meeste anderen daarover een andere mening hebben.
Maar ik heb respect voor ieders smaak en inzichten. Het is hoe dan ook een wreed horloge.
Ik vind rood. Het is gewaagder en maakt het horloge als geheel opvallender. Het matcht mooi met de subtiele strepen op de dial. Daarbij vind ik het een heel aparte rallyband met die vierkante gaten. Ik zou absoluut rood doen, zonder twijfel.
Yeah-but-no-but…
Cool horloge, can 't go wrong. Zwart bij een hemd, dan piept er een beetje kleur onder je manchet uit. Rood bij een polo, dan zeg je ‘kuchkuch’ … ‘kchgeensubmariner’.
Zwart. Ik vind die rode net ff TE opvallend. En ook te grote gaten, maar da’s persoonlijk.
Binnen een week zou ik denken : heb je hem weer met zn rooie bandje.
Dank voor je suggestie. Mooie band maar … blijft wel erg ingetogen. Het horloge verdient een ‘statement’. Begin langzamerhand steeds meer overtuigd te raken van de rode rallyband