Mooi stuk over (high) frequency en nauwkeurigheid

Vond dit stuk wat ingaat op de relatie tussen de frekwentie (frequentie?) van een horloge en de nauwkeurigheid. Nu eens niet alleen maar quartz vs mechanisch, maar ook voorbeelden van supernauwkeurige low-frequency (1 Hz) horloges, frekwentie en de relatie tussen schokbestendigheid en mechanische horloges zonder balance wheel.
Geen snel oppervlakkig stukje (hoewel er ongetwijfeld veel meer over te zeggen valt), veel links naar gerelateerde artikelen, kortom favorite-worthy.

22 likes

Leuk ! Tnx. Ga het lezen !
Elke dag iets leren, héérlijk :slightly_smiling_face:

1 like

Dank voor dit interessante leesvoer! :smile:

1 like

Interessant artikel :+1:

1 like

Mooi stuk inderdaad.
En: frequentie :wink:

1 like

+1

1 like

Meteen een extra gratis leermoment: voor het uitroepteken komt in dit geval geen spatie. :innocent:

1 like

Bij mij wel. :slightly_smiling_face:

1 like

Goed verhaal! Dank voor het delen.

1 like

Dit komt wel goed uit, ik wil binnenkort mijn collectie uitbreiden maar ik kan moeilijk kiezen tussen nauwkeurigheid en de “smooth sweep”. Bedankt voor het delen.

1 like

Weer iets geleerd. Het blijft me verbazen de techniek/innovatie die gebruikt wordt binnen in mechanische uurwerken. Bedankt voor het delen, weer eens een post die zinnig is.

1 like

Mooi artikel, zeg! Veel van geleerd. Bedankt voor het delen.

1 like

Even snel doorgescrold, Hmmmm, lekker stukkie voor morgen!
Thnx

1 like

Doorgelezen en nu word ik erg nieuwsgierig naar die TAG Heuer en De Bethune ontwikkelingen.

1 like

Zo’n anderhalf jaar terug had ik dit topic gemaakt en ik moest er vandaag aan denken bij het lezen van dit stuk:

De link in de openingspost repte alleen over de frekwentie/frequentie en is echt een leesbeurt waard, maar bovenstaande link bevat echt mooie innvovaties die zijn toegepast om nauwkeurigheid te bevorderen. Was met name gecharmeerd van de resonance oplossing.

2 likes