Mooi van vroeger

Vandaag met onze oldtimer bromfietsen weer een mooie rit gereden in België. Deze rit was voor brommers en oude motoren en op één van de aanwezige motoren zag ik een mooi accessoire zitten uit die tijd.

De man kwam op zijn motor (bouwjaar 1924) gewoon naar het evenement toe gereden en het zakhorloge liep nog gewoon. Ik had eigenlijk verwacht dat de balans al lang kapot zou zijn, maar dat blijkt dus toch mee te vallen.

De motor is een Gnome & Rhone uit 1924. Let ook eens op het stuur, gemaakt van dunne staafjes verenstaal.

12 likes

Een regenbui en het is einde verhaal voor het zakhorloge maar tjonge dit is toch wel de overtreffende trap van old school. :slight_smile:

Mijn beste,

Tja, Karakter rijpt met de tijd. :motorcycle:

Wat een prachtige sfeerimpressie!!
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ja de eigenaar vertelde dat hij dit horloge alleen monteerde als de weersverwachting goed was. Mocht er regen voorspeld worden dan ging er een oud, kapot zakhorloge in.
Gelukkig was het vandaag in België mooi weer

Ik heb zelf wel een paar speciale fiets/bromfiets klokjes, die een erg zwaar uitgevoerde balansas hebben.

4 likes

:scream::nerd: Bedankt voor het delen van die twee liefhebrijen van mij :blush:
Ik denk dat die staafjes stuur als een soort extra demping moest dienen :confused:
Groeten Iwan :motorcycle:

Mooi zo’n zakhorloge op zo’n oude Franse motor.:thumbsup:
Ik heb wel eens een oude motor gezien met een stuur gemaakt uit dunne bladveren.

1 like

Ik heb ook nog een paar oude brommers in de schuur staan, helaas zonder klokje.

2 likes

Zo’n Guazzoni is wel speciaal.
Ik heb ook een paar oude brommers. Tenminste 34 op kenteken en dan nog een aantal zonder kenteken

1 like

Dat is een mooi aantal brommers, helaas is vaak de lol er wel een beetje af, want voor elk kenteken moet je betalen, en als je een dag te laat bent kost het ook nog een flinke boete. :rolling_eyes:

Daarom voor mij geen dure horloges :grin: maar goedkope Russen.
Het gaat mij om de techniek, die ik interessant vind.

1 like

Dat zijn de leuke’s :grin:

1 like

superleuk, zulke accessoires vind ik altijd prachtig op oude voertuigen; persoonlijk denk ik dat in deze houder ook de schroefjes in het uurwerkje nogal lostrillen (tenzij dat verende stuur erg goed werkt)
Leuke motor trouwens, zelf heb ik ook een ouwe Peugeot in de garage liggen (geloof ik, ergens…)

uit 1928, helaas zonder klokje, en de kans dat deze ooit nog lopend gemaakt kan worden is nihil… :grin:

4 likes

Dat is een mooi geheel zo! Sfeer en smaakvol.

:nerd: Ha di Paul K het wordt tijd dat je met pensioen gaat :champagne: dan kan je alle die oldtimers eens gaan rijden :motorcycle: bijvoorbeeld naar Frankrijk of zo :grin:

1 like