Vandaag met onze oldtimer bromfietsen weer een mooie rit gereden in België. Deze rit was voor brommers en oude motoren en op één van de aanwezige motoren zag ik een mooi accessoire zitten uit die tijd.
De man kwam op zijn motor (bouwjaar 1924) gewoon naar het evenement toe gereden en het zakhorloge liep nog gewoon. Ik had eigenlijk verwacht dat de balans al lang kapot zou zijn, maar dat blijkt dus toch mee te vallen.
Ja de eigenaar vertelde dat hij dit horloge alleen monteerde als de weersverwachting goed was. Mocht er regen voorspeld worden dan ging er een oud, kapot zakhorloge in.
Gelukkig was het vandaag in België mooi weer
Dat is een mooi aantal brommers, helaas is vaak de lol er wel een beetje af, want voor elk kenteken moet je betalen, en als je een dag te laat bent kost het ook nog een flinke boete.
superleuk, zulke accessoires vind ik altijd prachtig op oude voertuigen; persoonlijk denk ik dat in deze houder ook de schroefjes in het uurwerkje nogal lostrillen (tenzij dat verende stuur erg goed werkt)
Leuke motor trouwens, zelf heb ik ook een ouwe Peugeot in de garage liggen (geloof ik, ergens…)