Mooi, vintage horloge onder €300,-

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een leuk vintage horloge, hij mag maximaal €300,- kosten. Het liefs theb ik geen quartz, dus wel een mooie handopwinder bijvoorbeeld. Gewoon een normaal horloges zonder complicaties, het liefst een witte wijzerplaat en geen gouden kast.

Ik ben benieuwd wat er te bekijken valt?!

Lekker zoeken op Ebay joh, je weet nooit wat voor moois je kan tegenkomen.

mwah, er gaat een hoop troep rond op ebay. Ik zou ebay vermijden tot je er wat meer van af weet.

Je eisen zijn nogal ruim. Wat vind je mooi?

Idd iets specifieker mag.

Zoiets?

1 like

Mocht je tijd hebben, morgen is het weer de rikketik, een beurs in Houten met echt heel veel vintage horloges. Ik zou daar nog niets kopen, als je weinig ervaring met vintage hebt is het lastig om te bepalen of iets 100% echt is of dat het een zgn frankenwatch is, maar het is wel de plek om eens te zoeken en te bekijken wat voor soort vintage horloge je mooi vindt!

http://www.derikketik.nl/

2 likes

Zoek een Pontiac…lekker vintage en betaalbaar:

of koop een Seagull 1963 nieuw

4 likes

Die pontiac vind ik er wel mooi uit zien.
Ik kan helaas niet super specifiek zijn, ik heb simpelweg 0% ervaring met vintage horloges. Dus zoiets als die pontiac vind ik wel mee, maar word de gold plating niet snel lelijk? Of was de gold plating vroeger dikker?

Tja, hangt van horloge tot horloge af.
Een weinig gedragen vintage zal er beter uitzien dan een goed gedragen exemplaar.
Maar ook dat heeft weer zijn charme.

http://www.bypontiac.nl/product-categorie/vintage/

Dat doorgaans wel. Nu is omstreeks 5 micron niet raar, toen was omstreeks 20 micron of meer algemener. Het kan even zoeken zijn maar een massief gouden horloge van een goed maar minder bekend merk zou nog wel moeten kunnen binnen budget. Even de goudmerkjes online opzoeken en klaarzetten op je telefoon. En met een loupje op inkoop gaan.

De prijs bij populaire merken en modellen is vaak:
verguld<goud<staal

Bij onbekende merken zal goud meer opbrengen dan staal.

Bij welke merken brengt staal meer op dan goud? :thinking: chrome<verguld<staal<edelmetaal zou ik zeggen.

“The price premium for stainless steel cases is common in the world of high-end vintage watches, particularly those with complicated movements. Being expensive and rare watches when new, such watches often had correspondingly expensive cases made of gold or platinum, making steel cases exceedingly rare, especially for top of the line watchmakers like Patek Philippe”.

Maar ik geef toe dat Patek een populair merk noemen wat arbitrair is. :grin: Maar er is in mijn herinnering wel een periode geweest (niet zo lang geleden) dat stalen seamasters op het niveau van goud zaten, of daarboven.

De uitzondering die de regel bevestigt :sunglasses: Een stalen Rolex day/date zal ook meer waard zijn dan een gouden omdat er maar 6 gemaakt zijn. :wink:

Een flinterdunne 33-34mm 9 of 14k gouden Omega kan je inderdaad wel vinden voor hetzelfde bedrag als waarvoor sommige van de populairdere stalen Seamasters gaan. Maar dat is imo ook geen eerlijke vegelijking.

Ebay en Seiko, je kan je lol op, zoveel staat te koop.

Je kanttekeningen zijn meer dan terecht. Proost.

Ik moet toch zeggen dat ik die Helvetia, die hier op horlogeforum staat, erg mooi vind. Is dit ook een goed horloge voor die prijs? Het horloge stond in het linkje gestuurd in een vorige comment.

1 like

Voor dat geld is het zeker leuk om eens in de wereld vd vintage te beginnen :+1: … er staat nu ook teab dus kan je er misschien nog wat af krijgen…

Als je een dresser zoekt dan is buiten de op het moment bekende merken zelfs goud te doen tegen de 300. Pas op…meestal moet een service beurt nog en dat kan prijzig zijn.

Neem nu technos, solide net als pontius.
Met service beurt

De aanbieder van de drie vintage horloges reageert helaas niet, jammer.

1 like