Mooi vooruitzicht

…Dan kan ik mijn Meistersinger ED107NL op gaan halen. :slight_smile:

Een uurtje geleden kreeg ik een telefoontje van de juwelier dat hij verwacht dat hij twee exemplaren van deze limited edition krijgt, waarvan er eentje voor mij gereserveerd is.

Mooi vooruitzicht, toch?

Voor degene die 'm nog niet gezien hebben:

http://www.meistersinger.net/index294.htm

Hé, een gelimiteerde NL-edition. Wat zou daar achter zitten? Hij is overigens wel mooi! Ben benieuwd naar de eigen foto’s.

Gerwin

Ik vind hem er wel mooi uitzien, alleen ben ik meer fan van 2 wijzers ( leest wel zo lekker af ) en een kroon links, een beetje meer zoiets :

Hallo edwin16,

Leuk, zo’n gelimiteerde editie. Weet je waarom er 107 van gemaakt worden? En waarom speciaal voor Nederland?

Groeten, Tom Vreeken.

Ik vind het wel wat hebben, die ene wijzer. Lekker eigenwijs en het past goed in het hele ontwerp.

Overigens zit de kroon in jouw foto niet links, maar rechts :smiley:

107 moet je lezen als 1-07, 1 wijzer en de 2007 editie voor NL.

En waarom voor Nederland? Mij is verteld dat het op verzoek van de nederlandse importeur is. Maar wat precies het verhaal is weet ik ook niet.

OK, maar er worden er dus ook maar 107 stuks van gemaakt! Volgend jaar dus een limited van 108 stuks?

Groeten, Tom Vreeken.

tjvreeken Schreef:

OK, maar er worden er dus ook maar 107 stuks van
gemaakt! Volgend jaar dus een limited van 108
stuks?

Groeten, Tom Vreeken.

Niet onwaarschijnlijk, er bestaat ook een ED106 NL uit 2006.
Het zal wel een moeilijke keuze worden aangezien de juwelier ook nog een andere hele mooie, aparte Meistersinger heeft liggen.
Je merkt wel waar de keuze op gaat vallen.

groeten,
Edwin

Ja en Neen… Ja voor exlusieviteit… 1 wijzer…doch in 2007 zijn we gewend aan meerdere wijzers he maat…
Poussoir aan de linkse kant…ook al niet zo eenvoudig om te stellen…
maart ja, het knipoogje heeft wel wat…
Sommige mensen gaan zich afvragen of je je uurwerk verkeerd draagt…maar die zijn alleen een festina of een rodania gewend…
Verder prachtig en niet cheap he…
Succes

Gisteren de Meistersinger opgehaald bij juwelier vd Kerkhof in Eindhoven.

In het echt is hij nog veel mooier dan op de foto’s. Ik zal er zo snel mogelijk wat foto’s van nemen.

Meistersinger is, meen ik reeds sinds 2005 met een NL LTD bezig, want ik heb hier nr 22 uit 2005 en ben er nog steeds zeer trots op.

Gr.JanJ.

hoe werkt dat eigenlijk met 1 wijzer, vast een domme vraag maar ik snap het niet??

Sterker nog, de eerste MeisterSinger Limited is de Limited die wij hebben laten maken in 2004 in een oplage van 30 stuks. Het is ook de eerste MeisterSinger met de kroon links. De NL Limiteds uit de jaren daarna zijn op onze Limited gebaseerd neem ik aan.

Eigenlijk heel simpel. De grote wijzer (van een 2-wijzerig horloge) geeft feitelijk ook de minuten aan, alleen iets minder nauwkeurig.
Halverwege de 1 en 2 is het dus half twee. Een kwart verder is het kwart voor twee. Hoe kleiner de schaalverdeling, des te nauwkeuriger het horloge is.